שיווק ופרסום

ראובני פרידן יפסיק לטפל בתקציב הפרסום של קרולינה למקה

במשרד הפרסום החליטו לנתק סופית את הקשר עם קבוצת קסטרו שמחזיקה תחתיה את קרולינה למקה. זיו קורן: "עשינו 7 שנים מופלאות יחד; סיימנו בשיא. בפיק"
משה בנימין |  7
ניב חורש וזיו קורן (צילום יח"צ)
כמעט חצי שנה לאחר הפרידה מקסטרו שהחליטה להעביר את תקציב הפרסום לאדלר חומסקי, במשרד הפרסום ראובני פרידן יוזמים את גל ההדף המשני עם ההחלטה להפסיק לטפל בתקציב הפרסום של מותג המשקפיים קרולינה למקה.
כזכור, לפני כשנה השלימה קסטרו את רכישת מלוא המניות של קבוצת הודיס שכוללת את קרולינה למקה, אורבניקה, הודיס ואקססורייז לפי שווי של 350 מיליון שקל. קסטרו רכשה 26.4% מקבוצת הודיס תמורת 75 מיליון שקל במזומן, והקצאה של 266.5 אלף מניות של קסטרו. הפרידה מקסטרו בדצמבר 2018, לאחר 30 שנה בהן טיפל המשרד בתקציב התקבלה באכזבה גלויה של מנהלי ובעלי המשרד. עם הפרידה מקרולינה למקה ינותק לחלוטין הקשר בין המשרד למותגי הקבוצה.
במייל שהוציא לעובדי המשרד, בו גם שיתף אותם בכך שהתאשפז באיכילוב לפני ערב החג, כתב זיו קורן, שותף ומנהל הקריאייטיב הראשי של המשרד: "התמסרתי לרופאים (שנדמה היה שלוקחים את עבודתם הרבה פחות ברצינות מאיתנו) ואפשרתי להם ולאלוהים אחרים לעשות בי שפטים, להרדים כאבים, להאיר חדרים, לחטט בפצעים ולהעלים זכרונות על אהבות נכזבות ואחת אופנתית במיוחד שזרקה אותי בדרך הכי פחות אלגנטית שיש.
"כשפגו החומרים ושבתי לחיים הצטערתי מעט שלא ראיתי אורות גדולים ולא גיליתי עולמות חדשים. אבל גם הררה קטנה היא לפעמים מתנה. העולם לא מפסיק להשתנות. תוביל את השינוי.
"התייעצתי עם שותפיי במשרד ומיד אחרי צאתנו ממצרים, הלכתי לחברים בקרולינה למקה להוביל את השינוי. הלכתי בשקט. בלי מטחי טילים ובלי מטחי זיקוקים. בלי תרועות מלחמה ובלי שמץ של חגיגה - הודיתי להם על כל השנים היפות והודעתי להם על רצוננו לסיים את הקשר. בשיא. בפיק. פרידה ממרומי פסגת האוורסט של המותגים בישראל.
"עשינו 7 שנים מופלאות יחד, 7 שנים שגם יוסף לא היה יכול לחלום עליהן - שינינו לחלוטין את תחום המשקפיים בישראל (אולי גם תחומים אחרים. אולי גם במקומות רחוקים). היינו השותפים הבכירים להפיכת מותג בחיתוליו למותג על-חלל, מותג שמציל היום במעט את הדוחות הכספיים של קטסרו. יצרנו אינספור קמפיינים אייקונים. זכינו בפרס האפי פלטינום, האוסקר של האוסקרים, על בניית מותג לאורך שנים. קיימנו שנה אחר שנה את הבטחת המותג שלנו: ראובני פרידן - הכי אפקטיביים. היינו גאים בהצלחתו (לעיתים באופן מוגזם כהורים מביכים). בהתאם גם השקענו את נשמתנו, כשרוננו וכל כולנו בבייבי שלנו. שמחנו בשיאים שהגיע אליהם, בהצלחה העסקית הפנומנלית של בעליו, ביציאה לחו"ל, באקזיט. זה באמת עושה לנו טוב לראות מותג ממריא דרך דמעה שקופה. בכל מעבר בנמל תעופה הלב התמלא גאווה. אותו לב שאמר עכשיו להיפרד".
בשונה ממותג האופנה קסטרו שסיים את 2018 עם הפסד של 59 מיליון שקל, לעומת רווחים בשנים עברו, מותג המשקפיים קרולינה למקה היה נקודת האור עם רווח נקי של 16 מיליון שקלים. ברבעון השני של 2019 צפוי המותג להשיק את פעילותו בארה"ב ובמסגרת זו גם יוציא לפועל את ההתקשרות עם המגה-סלב קים קרדשיאן שכזכור בספטמבר 2018 חתמה על חוזה ייצוג לשנתיים, שבמסגרתו הפכה לשותפה בפעילות קרולינה למקה בארה"ב בנתח של 10% מכל פעילות בארה"ב.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    אלוהים, איזה ציטוט טרחני (ל"ת)
    עודד 05/2019/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    חחח מצחיק ש...
    אסי 05/2019/07
    הגב לתגובה זו
    9 1
    משרד כמו ראובני אומרים ''העולם לא מפסיק להשתנות. תוביל את השינוי'' תקשיבו חמודים אתם המשרד הכי תקוע בשנות ה 70 -80 התוצרים שלכם מביכים ומטרחנים ואם הם זכירים זה בגלל ששמתם מיליונים במדיה , אין הרבה משרדים שאפשר לומר עליהם שבמו ידם הם הרגו את התחום כמוכם ..
    סגור
  • 4.
    אני רק שאלה
    נועם 05/2019/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זיו למה אתה חושב שקסטרו סיימו את 2018 בהפסד?
    סגור
  • זה מה שכתוב בדוחות הכספיים שלהם (ל"ת)
    ג 05/2019/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    כתיבה פיוטית מעצבנת - ניו אייג' שיט
    בודהה 05/2019/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בשביל מה כל המליצות והקשקושים על הארה והתעצמות? פשוט תכתוב שסיימנו בכבוד וזהו
    סגור
  • 2.
    יש מחיר ללכלך בעיר על קסטרו (ל"ת)
    גבי 05/2019/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מהלך של כבוד
    גילי 05/2019/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ראובני עוזבים אותם בזמן. אחרי הצעד המכוער של קסטרו ורגע לפני שקרולינה מתחילים לרדת. בנו מותג מדהים וידעו מתי להיפרד. קצת כבוד לעולם הפרסום שרודף אחרי לקוחות גם במחיר של השפלה. אדלר, באומן, מקאן - תלמדו.
    סגור