שיווק ופרסום

עונשו של נוחי דנקנר קוצר; מאסרו יומר למאסר על תנאי

נשיא המדינה החליט להתחשב במצבו הרפואי של דנקנר, השוהה בכלא מאז אוקטובר 2018 
ארז ליבנה | 
נוחי דנקנר (צילום דרור עינב)
בדרך החוצה: נשיא המדינה ראובן ריבלין, קיצר היום את מאסרו של איש העסקים נוחי דנקנר ב-4 חודשים. העונש יומר ל-4 חודשים מאסר על תנאי, שיתווסף למאסר על תנאי שהושת על דנקנר בהרשעתו.
הסיבה להמרת העונש היא מצבו הבריאותי של דנקנר שהתדרדר מאוד, ושבית המשפט לא היה מודע אליו. ההחלטה תאפשר לדנקנר לעמוד בפני ועדת השחרורים בהקדם וזאת במקום לעמוד בפניה כפי שאמור היה, בתחילת מאי הקרוב. עם זאת, בקשתו של דנקנר למחיקת המרשם הפלילי שלו נדחתה.
"מדובר בנסיבות רפואיות שלא עמדו בפני בית המשפט בעת מתן גזר הדין ואשר על פי חוות דעת רפואיות, הוחמרו מאוד במהלך מאסרו ומחייבות התערבות רפואית דחופה", נכתב בהודעה.
דנקנר הורשע בפרשת הרצת מניות של החברה שעמד בראשותה, איי.די. בי. שהיה הקונצרן הכי גדול בישראל דאז. הוא החל לרצות את עונשו באוקטובר 2018, לאחר שעתר לבית המשפט העליון שהחמיר את עונשו ל-3 שנים. תחילה, בית המשפט הכלכלי בתל אביב גזר עליו שנתיים מאסר ביולי 2016. בנוסף, הושת עליו קנס בסך 800,000 אלף שקל.
הטיפול בבקשתו של דנקנר לקבלת חנינה הוקפא לאחרונה, זאת לאחר תלונה נגדו מצד אסיר שכלוא באותו אגף עמו. בשבוע שעבר סגרה הפרקליטות את החקירה וכך נסללה הדרך לאישור חנינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה