שיווק ופרסום

לא נוהגים ללא ביטוח חובה

כתיבת מומחים | 
במדינת ישראל על פי חוק חייבים לרכוש ביטוח חובה ואל לכם לנהוג ברכב ללא הביטוח הזה. המטרה של ביטוח חובה הינה הבטחה של פיצוי עבור נפגעים בתאונת דרכים, כולל מימון טיפול רפואי והן מימון של ההוצאות הרפואיות של כל מי שנפגע בתאונת דרכים, בלי שימת לב למי אחראי לתאונה ולתוצאות שלה.
האם ניתן להתמקח על העלות של ביטוח חובה?
בהחלט שכן, מדינת ישראל מעודדת תחרות בתחום, בפרט שעסקינן בביטוח חובה, אבל לא היא שתיהנה מהכסף שתחום זה מכניס, אלא ייהנו ממנו חברות ביטוח פרטיות, אשר מעניקות שירות לכלל הציבור.
בעשור האחרון חברות הביטוח החלו לשווק ביטוח חובה לרכב עם אלמנט עבור נהגים זהירים. הרבה חברות ביטוח כיום מציעות החזר של חלק מהתשלומים בדיעבד עבור נהגים זהירים שמספר עבירות התנועה ותאונות הדרכים אשר הם ביצעו היא מינימלית ברבות השנים, במצב זה יוענק בעבורכם מחיר יותר סביר.
עליכם לבצע סקר שוק, לנהל משא ומתן ולנסות להתמקח עם חברות הביטוח, תופתעו לגלות עד כמה שהן גמישות בתחום של העלות של המחיר של ביטוח חובה.
במהלך השנים הבאות עשויות להיכנס עוד תקנות חדשות, שיתנו בידכם אופציה של הוזלה בעלויות, כולל כל מיני נתונים אשר ייאספו ממכם בזמן רכישה של הביטוח וביכולתכם להוזיל את הפרמיה החודשית.
בנוסף לכך, תעודת הביטוח כבר מזמן הפכה להיות דיגיטלית, מה שמקל על הציבור הישראלי לעבור בין חברות הביטוח וכך תוכלו לדעת בוודאות על מה הנכם משלמים ושאתם משלמים על הביטוח הכי מתאים בשבילכם.
כמו כן, תעודות הביטוח כבר החל מהזמן הקרוב יהפכו להיות דיגיטליות, מה שיקל על הנהגים המבוטחים לעבור בין חברות ויוריד מהם את העומס הביורוקרטי שבהתעסקות וברכישת פוליסת ביטוח, וגם הנתונים יוצגו באופן דיגיטלי, נוח ופשוט, וכך יוכל המבוטח לוודא על מה בדיוק הוא משלם ושהוא משלם על הביטוח המתאים ביותר עבורו.
מתי החוק יקל עמכם באם נהגתם בלי ביטוח חובה?
יש מצבים בהם החוק מקל על נהגים שנוהגים בלי ביטוח חובה. במידה ותאונת הדרכים לא אירעה באשמתכם, תוכלו לתבוע את בעלי הרכב אשר הביאו לתאונת דרכים ובאמצעות זאת לא תהיה לכם בעיה בעצם העובדה שאין לכם ביטוח חובה.
מה הם העונשים אשר ניתנים בשל נסיעה בלי ביטוח חובה?
מי שנתפס נוהג בלי ביטוח חובה, ביטוח לא מתאים או ביטוח שאינו בתוקף – ייענש וייקנס בהתאם לחומרת הנסיבות ועל פי חומרת עבירות התנועה בהיסטוריה שלו. אם אותו נהג נעצר מבעוד מועד כאשר הוא ביצע עבירת תנועה, בשל כך שהוא נוהג בלי ביטוח חובה יגדיל את חומרת העבירה המסוימת. במרבית המצבים, לא רק הטלת קנס כספי אלא רף הזמנה למשפט תוענק ואי הגעה זהה להודאה באשמה. במצבים קיצוניים גם ישללו לנהג את הרישיון.
נהיגה בלי ביטוח חובה הינה לא רק מסוכנת עבור העובר עבירה, אלא גם כלפי הציבור, זוהי פעילות לא אחראית. כל מי שיעבור על החוק וינהג בלי ביטוח חובה יחשוף את עצמו לכדי קנס ולתביעה במצב ותתרחש תאונת דרכים. העלות של ביטוח חובה איננה יקרה מדי והדבר חשוב ביותר ולא לנסות לעבור על החוק, זה ממש מיותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה