שיווק ופרסום

בלוטרייך מממש 12% ממישורים, אלכס שניידר הופך לשליט בלעדי

לטענת מקורבי גיל בלוטרייך, מכירת המניות בשווי 48 מיליון שקל, היא בעקבות רכישת המניות בהנפקה על ידי אלכס שניידר בניגוד להסכם ביניהם ולהחלטת בית משפט. המניה מתרסקת
ארז ליבנה | 
גיל בלוטרייך (צילום יח"צ)
מה קורה ב{מישורים}? ביום רביעי שעבר גייסה החברה בהצלחה 50 מיליון שקל, כשאלכס שניידר הזרים 20 מיליון שקלים. בעלי השליטה ומייסד החברה, גיל בלוטרייך, למעשה איבד כמעט באופן מוחלט את השפעתו על הנהלת החברה, ובעקבות זאת, החליט בלוטרייך למכור בעסקאות מחוץ לבורסה כ-4.3 מיליון מניות החברה במחיר של 11.03 שקל למניה ובתמורה כוללת של כ-48 מיליון שקלים.
מחיר הסגירה עמד על 11.1 שקלים, מה שמהווה דיסקאונט של 0.6% על מחיר הסגירה מחמישי. לאחר המכירה, בידי בלוטרייך נותרו כ-7 מיליון מניות המהוות כ-20% ממניות מישורים בשווי שוק של כ-80 מיליון שקלים.
המניה מתרסקת כעת ב-6.5% כחלק מהירידות החדות בשוק.
לטענת מקורבים לבלוטרייך, רכישת המניות של שניידר התבצעה בניגוד להחלטת בית המשפט, שקבע כי על שני בעלי השליטה להימנע מביצוע פעולות שיש בהן להשפיע על מבנה הבעלות במישורים עד למתן פסק דין בעניין. "פעולה זו של שניידר היא צעד נוסף בשורה של סכסוכים משפטיים שכפה על מישורים מאז הצטרף לשליטה בחברה הציבורית", אמרו מקורבי בלוטרייך.
בהסכם השליטה המשותף בין שניידר לבלוטרייך שנחתם באוקטובר 2016 'קובע כי בלוטרייך יישאר שותף שווה בשליטה ובמינוי הדירקטורים עד שירד מאחזקות של 15% ממניות מישורים.
שיעור אחזקותיו של בלוטרייך מותיר אותו בעל מניות המיעוט הגדול בחברה ושותף שווה בשליטה מכח הסכם השליטה המשותף עם שניידר. מצב זה, לפי מהקורבים, משאיר את שניידר תלוי בבלוטרייך, למשל לצורך אישור עסקות בעלי עניין.  
״לביטול חד צדדי של הסכם שליטה בחברה ציבורית יש מסר פסול כלפי כלל שוק ההון״ אומר עו״ד יואל פרייליך ממשרד גיסין ושות׳ שמייצג את בלוטרייך בתביעה שהגיש בלוטרייך בבית המשפט הכלכלי בתל אביב כנגד שניידר.
בכוונת בלוטרייך לעדכן את תביעתו כנגד שניידר, כך שתכלול פיצוי כספי מלא בגין גזילת פרמיית השליטה באמצעות מהלך השתלטות הנוגד את הסכם שליטה חתום.  
לאחרונה דיווחה מישורים על עיסקת מכירה מותנית בבדיקת נאותות של חניון במיאמי . עיסקה שהוביל בלוטרייך בשנה וחצי האחרונה אשר אמורה להניב למישורים רווח העולה על 30 מיליון שקל, אחרי תקופת אחזקה קצרה יחסית של שנה וחצי. החל מראשון לינואר השנה בלוטרייך התפטר מתפקידו כמנהל הפיתוח העסקי של מישורים ועבר להתרכז בעסקיו הפרטיים.
מטעמו של אלכס שניידר נמסר בתגובה: "מר בלוטרייך מוותר על זכויותיו במישורים עם מכירת מניותיו היום, כאשר עומדת נגדו תביעה מצד החברה על סך של יותר מ-11 מיליון שקל. אנו מודים לשוק ההון על האמון במישורים ובסקייליין ובמיקוד העסקי שהטמיע מר שניידר בחברות מאז שהצטרף לשליטה.
"האמון בחברות תחת שליטתו של שניידר קיבל משנה תוקף במכירת המניות שביצע בלוטרייך לשחקנים בשוק ההון שהזרימו ביקושים, בידיעה שבלוטרייך מוכר את מניותיו ונמצא בתהליך היפרדות מהחברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה