שיווק ופרסום

זינוק של 25% במספר המפרסמים בטלוויזיה בארה"ב

ביטול אירועי המדיה והספורט עקב משבר הקורונה הוציא מהתמונה את המפרסמים הגדולים ופינה משבצות פרסום אטרקטיביות למותגים וגופים קטנים יותר. גם לגוגל ולפייסבוק יש בכך יד
רועי בהריר-פרל | 
פרסומות בארה"ב
אין עוררין על כך שמגפת הקורונה פוגעת באופן קשה עד אנוש בענף הפרסום, שכן מותגים וגופים רבים מתחומי הפנאי, התיירות וההסעדה הפכו ללא רלוונטיים בעקבותיה. ואולם, מחקר חדש של חברת המידע spot.tv, המנטרת את כל פרסומות הטלוויזיה בארצות הברית בזמן אמת מסביב לשעון, חושף מגמה מעניינת בכל הנוגע לפרסום במסך הקטן: כמות המפרסמים בטלוויזיה הארצית בארצות הברית במהלך החודש החולף הייתה גדולה באופן משמעותי מהתקופה המקבילה אשתקד. 
מדובר בזינוק של 25% שבא לידי ביטוי בתוספת של 1,247 מפרסמים לעומת מרץ-אפריל בשנה שעברה: השנה נספרו 6,126 פרסומות של מותגים וגופים שונים, ואילו אשתקד נוטרו 4,879 פרסומות בלבד. 
אנליסטים ומומחים רבים מייחסים את השינוי, המעיד על הרחבה דרמטית של מנעד השווקים המפרסמים בטלוויזיה, לעובדה שאירועי מדיה רבים בוטלו עקב משבר הקורונה, בהם אירועים טלוויזיוניים וספורטיביים. ביטולים אלה גרמו לרשתות בתפוצה ארצית לאבד חלק גדול מהמפרסמים המניבים ביותר שלהם. 
כתוצאה מכך, הערוצים נותרו עם היצע רחב ואטרקטיבי של משבצות פחות יוקרתיות - מה שסייע לפלס את דרכם של מפרסמים קטנים יותר אל הטלוויזיה ולהרחיב מאוד את התעשייה המדוברת. 
גורם נוסף לכך, פחות קשור לקורונה, הוא הניסיון של רשתות הטלוויזיה להתמודד עם זליגת המפרסמים הגדולים אל המרחב הדיגיטלי, לרבות פייסבוק וגוגל. הרבה לפני שהתחיל הבלאגן, משבצות פרסום רבות וטובות נמכרו למפרסמים בקנה מידה בינוני וקטן על ידי הרשתות השונות, בניסיון להשלים את התקציב שזלג מהן לדיגיטל. במקרים רבים, הוגשו לאותם מפרסמים "הצעות כניסה" מפתות במיוחד - ולו רק כדי להגדיל המאגר. כעת, כאמור, המשבר מאיץ מאוד את התופעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה