שיווק ופרסום

וואטסאפ: NSO פרצה לטלפון של פוליטיקאי בכיר דרך האפליקציה שלנו

אפליקציית המסרים המידיים עדכנה את יו"ר בית הנבחרים של קטלוניה, רוג'ר טורנט, כי חברת הסייבר ההתקפי ניסתה לקבל גישה למידע במכשיר הטלפון שלו. בוואטסאפ לא ידעו לומר לטורנט האם הניסיון צלח
מערכת אייס | 
שלו חוליו (צילום מסך חדשות 13)
וואטסאפ עידכנה פוליטיקאי בכיר בספרד כי חברת הסייבר ההתקפי הישראלית NSO, אותה ייסדו שליו חוליו ועמרי לביא, ניצלה פרצת אבטחה בה ופרצה למכשיר הטלפון שלו. לפי הדיווח בגרדיאן, יו"ר בית הנבחרים של קטלוניה, רוג'ר טורנט, הוא הפוליטיקאי שחשבון הוואטסאפ שלו הותקף.
מנהלת המדיניות הציבורית של ווטסאפ באירופה, במזה"ת ובאסיה, ניאמה סוויני, מסרה לעיתון הבריטי כי נעשה ניסיון לשתול תכנה זדונית בטלפון של טורנט כדי לגשת למידע המצוי במכשיר ולהיחשף להתקשרויות המובצעות דרכו. אולם, סוויני ציינה כי בוואטסאפ לא יכולים לקבוע האם התקיפה צלחה או שמא נכשלה.
ב-NSO סירבו למסור לגרדיאן תגובה על הדיווח. במספר הזדמנויות בעבר ציינה החברה כי היא עומדת בכללי הפיקוח על הייצוא הבטחוני והיעדים אחריהם מרגלות המדינות המצויות בין לקוחותיה אינם חשופים בפניה.
בתביעה שהוגשה נגד החברה בארה"ב נכתב כי דרך נקודת התורפה באבטחת וואטסאפ, מפעיל התכנה של NSO מקבל גישה לתכני הטלפון הנפרץ ואף ביכולתו להקליט את השיחות המבוצעות בו וכן להפעיל את המצלמה.
בוואטסאפ העריכו שבסביבות אפריל-מאי אשתקד 1,400 חשבונות נפרצו באמצעות התכנה פגסוס שפיתחו ב-NSO, כשבין בעלי המכשירים נמצאים גם פעילי זכויות אדם, עיתונאים, פוליטיקאים בכירים וכן דיפלומטים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה