שיווק ופרסום

שלושת הרעיונות הפוליטיים הגדולים בעולם שכל איש שיווק חייב להכיר

לכבוד פיזורה של של הכנסת והבחירות הקרבות, אלו הבחירות שלי כשופט בפסטיבל קאן האחרון של שלושת המהלכים הפוליטיים הגדולים ביותר בעולם ועם מסקנה אחת מתבקשת וברורה, אם אין לכם מספיק תקציב לבלוט במדיה - תשקיעו אותו ברעיונות מספיק בולטים כדי שהמדיה לא תפסיק לרצות לדבר עליהם. בחינם!
אורן מאיר | 
אורן מאיר (צילום יחצ)
הבחירה הראשונה שלי שייכת למהלך של שכנתנו מצפון. לבנון התגאתה זמן רב בעצם היותה אחת הדמוקרטיות הבודדות בעולם הערבי, ועיתון א-נהאר תמיד נלחם נגד הפטרונות הסורית למען זכויות העם וחירותו.
ב-1 בפברואר 2021, העורך הראשי של העיתון הכריז על גיליון בחירות מיוחד למחרת, והזמין את הקהל הרחב לחפש אותו. אבל הגיליון המיוחד של א-נהאר מעולם לא הודפס. במקום זאת, הקוראים שהלכו לדוכני העיתונים לרכוש את העיתון מצאו מתלים ריקים המציגים את ההודעה -  הדיו והנייר המיועדים למהדורה של היום נשלחו להדפסת פתקי הצבעה לבחירות  2022, לכו להצביע.
 
א-נהאר שלא חסך מעולם דיו וביקורת על הממשל המושחת והפטרונות הסורית בלבנון העביר את המסר הנוקב ביותר שלו כלפי הבחירות והצורך ללכת להצביע דווקא באמצעות עיתון שלא הודפס בפעם הראשונה מאז 1933!
"Change the ref"  ארגון הנלחם בלובי הנשק בארצות הברית יוצא במהלך שאפילו אותי הפתיע כמה רחוק הצליחו להגיע איתו מבלי להיחשף.
בכל שנה נהרגים בארצות הברית מעל 33,000 בני אדם כתוצאה משימוש בנשק חם, כך שהשנה למעשה כ- 3,044 בוגרים לא סיימו את לימודיהם כי פשוט נורו למוות.
"Change the ref" מקים את אקדמיית ג'יימס מדיסון, תיכון מקוון לכאורה על שם מחבר התיקון השני לחוק המתיר שימוש בנשק חם ללא הגבלה.
לנאום הפתיחה של בית הספר, הוזמנו דיוויד קין, נשיא NRA לשעבר, וג'ון לוט, מחבר הספר "More Guns, Less Crime", שני תומכי נשק נלהבים. בעוד שהשניים האמינו, כל אחד בתורו, שהם קוראים את נאום הפתיחה כחלק מחזרה גנרלית לקראת כניסת התלמידים ולכן הכיסאות ריקים, בפועל הם דיברו למעשה עם אותם תלמידים הרוגים שלא יקבלו את ההזדמנות לשבת על הכיסאות האלה לעולם.
הנאום כוסה בכל הרשתות התקשורתיות מ-CNN, וושינגטון פוסט, הגרדיאן ועוד רבות מאוד והגיע לערך מדיה נצברת של 1.4 מיליארד דולר ב- 0 תקציב מדיה!
ומיבשת אמריקה "הנאורה" למדינה היחידה באמריקה הלטינית שאוסרת כבר  13 שנה על גלולת הבוקר שאחרי - הונדורס. כיום, אחת מכל ארבע נשים ונערות בהונדורס נכנסת להריון לפני גיל 18, חצי מהן בגלל שנאנסו על ידי גברים מהסביבה הקרובה להן.
"GE PAE" הוא ארגון לא ממשלתי שנלחם במשך למעלה מעשור לביטול האיסור, לא רק ללא כל תקציב תקשורתי, אלא גם מול תקשורת ארצית שמרנית מגמתית ועוינת המובלת על ידי מנהיגים דתיים המכנים את הנשים שסך הכול מבקשות זכויות אדם בסיסיות, רוצחות המשתייכות לכתות מוות רק בשל רצונן להפיל.
"GE PAE"  יוצא למהלך פורץ גבולות (או יותר נכון יבשות) ומציב את "אי הבוקר שאחרי", מעין רפסודת עץ מחוץ לטריטוריה של הונדורס בים עצמו, ומאפשר על ידי כך לנשות הונדורס לקחת את גלולת הבוקר שאחרי על הרפסודה ללא חשש מהעמדה לדין.
מרגע שהמהלך נחשף הוא מגיע ל- 112 כלי תקשורת ב-14 מדינות, עם קהל של 180 מיליון איש שגם כאן, כמו בשני המהלכים הקודמים לא שולמה למדיה אפילו למפירה הונדורית אחת.
כתוצאה מהמהלך הנשיא שיומרה קסטרו מזמן פגישה רשמית ביום האישה ועד סוף היום, הממשלה מתחייבת לשינוי מערכתי, כולל הקמת משרד נשים חדש והצעת חקיקה רחבה המבטלת את האיסור על גלולת הבוקר שאחרי והגנה על זכויותיהן המיניות והאזרחיות של הנשים בהונדורס.
המהלך כל כך פרקטי ומשנה עולמות עד ש-'אי הבוקר שאחרי' לא הוסר אחרי הפרסום והמשיך להיות הבחירה היחידה עבור יותר מ-3 מיליון נשים מהונדורס עד לשינוי החוק.
שלושה רעיונות שוברי מוסכמות ומשני עולם, שהצליחו להדהד את המסר שלהם מעבר לכל יעד אפשרי והכל באפס תקציב מדיה.
הכותב: אורן מאיר, בעלים ומנהל קריאייטיב ראשי של משרד פרסום אדיקט ישראל, שופט פרסום ומרצה למיתוג ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה