רכב

מהפכת התחבורה הציבורית יוצאת לדרך ב-25/3: גם לכם מגיעה הנחה?

שרת התחבורה מירי רגב פרסמה את טיוטת הצו המעניק נסיעה חינם למשך שנה לחיילים משוחררים, ו-50% לילדים עד גיל 18 ולתושבי פריפריה. צעירים עד גיל 26 יזכו להנחה של 33%. ההנחה לאזרחים ותיקים תידחה בינתיים
מערכת ice |  1
מירי רגב על מחירי התחבורה הציבורית (צילום shutterstock, פלאש 90/ שיר טורם, עומר פיכמן, יוסי אלוני)
משרד התחבורה בראשות השרה מירי רגב פרסם הערב (שני) את טיוטת הצו למתן הנחות בתחבורה הציבורית. בכך מתוכנן המעבר מרפורמת "דרך שווה" של השרה הקודמת מרב מיכאלי, לרפורמת "צדק תחבורתי" של השרה הנוכחית. עלות התוכנית: כ-740 מיליון שקל. 
לפי הטיוטה, התוכנית תיכנס לתוקף כבר בעוד שבועיים, 25 במרץ, והיא נועדה לעודד את הציבור להעדיף את התחבורה הציבורית ורכישת "חופשי חודשי" על פני רכב פרטי. הרפורמה מעניקה הטבות לצעירים ולתושבי הפריפריה, אך בינתיים לא לאזרחים ותיקים כפי שהבטיחה השרה בתחילה.
 
במסגרת הרפורמה תינתן הנחה של 50% לילדים עד גיל 18, והנחה של 33% לצעירים בני 18 עד 26. זאת בנוסף להטבה בסך 50% לסטודנטים. בנוסף, תינתן הטבה של שנת נסיעה חינם בתחבורה הציבורית לחיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי.
עוד לפי התוכנית, תינתן הנחה של 50% ברכישת "חופשי חודשי" לתושבים המתגוררים ביישובי הפריפריה המדורגים באשכולות 5-1 במדד הפריפריאלי של הלמ"ס (למעט יישובים חזקים שמדורגים באשכולות 9-10 במדד הכלכלי-חברתי). ההנחה תינתן עבור רכישת "חופשי־חודשי" בלבד, בכפוף להצגת מסמך תושבות באזורים אלה. גם נכים ובעלי זכויות של הביטוח הלאומי יקבלו הנחה של 50% בתחבורה הציבורית. ההנחה לאזרחים הוותיקים שתוכננה תידחה לעת עתה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רפורמה בתחבורה הציבורית
    חוה 03/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומה לגבי גימלאים שעברו גיל 75 ונוסעים בחינם?
    סגור