רכב

תיעוד: כך תיראה המכונית המעופפת הראשונה וזה קרוב מתמיד

העתיד כבר כאן, eVTOL, כלי טיס היכולים להמריא ולנחות אנכית, כבר כאן. יש לרכבים כנפיים קבועות שמספקות את רוב העילוי, בשלב השיוט והם מונעים על ידי חשמל בעלי פרופלורים המאפשרים לרחף ולנחות בבטחה. המכוניות צפויות להימכר כבר ב-2025, אלו המחירים המפתיעים בשוק

מערכת ice | 
מטוס ה-eVTOL של חברת AIR (צילום AIR)
רכבי המראה ונחיתה אנכיים חשמליים כבר כאן, הידועים גם בכינויים מכוניות מעופפות או מוניות אוויריות, אשר מפותחים על ידי חברות בארצות הברית לאירופה ואסיה. שוק ה-  eVTOL עשוי להיות שווה טריליון דולר על 2040, זאת לפי ג'יי.פי מורגן.
כאמור, ארבעה מה-eVTOL הנפוצים ביותר הם ה"מולטיקופטר", אשר פועל כמו רחפן סטנדרטי, בעל מדחפים מרובים המסייעים לו לעוף. המטוס יעיל מאוד במהלך ההמראה, הנחיתה ובזמן הריחוף ומאוד שימושי במרחב העירוני.
 
ה"Cruise & Lift", אשר משלבת את המולטיקופטר עם טכנולוגיית מטוסים נפוצה שמאפשרת טיסה למרחקים ארוכים יותר. אמנם, יש המון יתרונות לשילוב אך זה מה שהופך את המכונית המעופפת לרועשת מאוד.
"Tiltrotor", עיצוב חדשני יותר שבו יש מתקן על הכנף, מה שמאפשר להטות את המכונית למעלה ולמטה במהלך הטיסה.
 
ולבסוף, ישנם דגמי "דחף וקטורי צינור", בדגמים אלו אין מדחף באופק והם משתמשים במאווררים חשמליים מרובים הנשלטים בנפרד כדי לדחוף את הרכב כלפי מעלה. דגם זה שקט יותר וגם הוא יכול לטוס למרחקים ארוכים ביעילות, הבעיה העיקרית בדגם שהוא זולל יותר חשמל משאר הדגמים.
 
בעוד שeVTOL נבדקים כעת באתרים ייעודים, יצרני מטוסים רבים מדברים כבר על הרגע שבו הם יהיו בשימוש מסחרי. חברה בשם "ליליום" אשר משרדיה נמצאים בגרמניה, היא אחת החברות שדוחפת למכונית המעופפות להתחיל להימכר ב-2026, החברה כבר מקבלת הזמנות ומוכרת את המכונית ב-9 מיליון דולר, כשהגרסה שתוכננה להיות מופעלת על ידי ציי רכב תעלה 7 מיליון דולר.
 
בנוסף, ל"אלף אירונאטיקס", יש גרסה שונה ל-eVTOL, רכב שיכול לנסוע על הכביש ולעוף באוויר עם שלדה חלולה שמסתירה מספר מדחפים. לחברה יש שאיפות גדולות להתחיל בייצור כבר עוד שנה, ב-2025. אחד התומכים הבולטים למכונית הוא משקיע ההון סיכון טים דרייפר, שהשקיע בטסלה, SpaceX ובתראנוס. הלקוחות יכולים לשלם כבר פיקדון של 150 דולר כדי להזמין מראש את המכונית, שתימכר בעתיד ב-300,000 דולר. עד כמה שזה נשמע מרגש, יעיל וחדשני, בישראל, נכון להיום אין צפי לקבלת הדגמים המדוברים ולא ידוע האם יתקבל אישור אליהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה