רכב

חגיגה טכנולוגית כחול לבן: מי כבש את תערוכת CES?

רמת ההיענות לפגוש את החברות הישראליות הייתה אדירה. סך ההשקעות באוטוטק הישראלי מגיע לכמה עשרות מיליארדי דולרים בעשר השנים האחרונות
מערכת ice | 
תערוכת CES (צילום גניפר שוורץ)
תעשיית האוטוטק הישראלית מחפשת הזדמנויות בלאס וגאס, בסופ"ש האחרון התכנסו במסעדת Hard Rock Café בלאס וגאס עשרות מנהלות ומנהלים בחברות אוטוטק ישראליות, לצידם הגיעו ומילאו את האולם 350 נציגים מחברות כמו הונדה, טויוטה, יונדאי, יצרנית ציוד הרכב Valeo, פקידי ממשלה ונציגים בכירים של קרנות ומשקיעים ממדינות שונות בין היתר: מאיטליה, בלגיה שבדיה, ארה"ב.
REE - חברת האוטו-טק הישראלית שמפתחת טכנולוגיית רכב מתקדמת לרכבים חשמליים הציגה ב-  CES בלאס וגאס, את הטכנולוגיה המהפכנית שלה:  REEcorner.
טכנולוגיית ה REEcorner המהפכנית של REE, מאפשרת שילוב של מרכיבים מהותיים של הרכב לאזור שבין השאסי לגלגל – ה"פינות" של הרכב – המייצרות מודול יחיד וקומפקטי, אשר כל פינה בנפרד נשלטת על ידי טכנולוגיית X-by-Wire (drive, steer, break-by wire) הייחודית לREE .
החברה השיקה את- פרוקסימה מבוססת REE (Proxima Powered by REE), הרכב המסחרי המתקדם המבוסס על מרכב הרכב של חברת EAVX (Morgan Olson) ואת משאית קבינה P7B לחלוקה עירונית ובין עירונית, המיועדת לשוק השילוח של ה-mid-mile וה-last-mile. למשאית יכולת נשיאה של עד 2 טון, טווח נסיעה של עד 241 ק״מ ומהירות מקסימלית של 120 קמ״ש.
רמת ההיענות לפגוש את החברות הישראליות אינה מפתיעה, סך ההשקעות באוטוטק הישראלי מגיע לכמה עשרות מיליארדי דולרים בעשר השנים האחרונות. האירוע החגיגי נערך לרגל פתיחת תערוכת CES 2023. מאחורי האירוע הזה נמצא ארגון אקומושן (EcoMotion), קהילת התחבורה החכמה המשותפת של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משרד הכלכלה והתעשייה והמכון הישראלי לחדשנות. קרוב ל-50 חברות ישראליות בתחומי טכנולוגיות הרכב הפגינו נוכחות מרשימה. כמה מהחברות, ADASKY,Innoviz Technologies,GuardKnox, Cognata, Mobilion, Newsights Imaging, Imagery , Valens, Imagry, C2A, Addionics ו-Zooz , חלקן הכריזו על שותפויות, עסקאות וזכייה בפרסים לטכנולוגיה שלהן.
 
ג'ניפר שוורץ, מנכ"לית EcoMotion: ״רמת ההערכה והסקרנות שמעוררות חברות הסטארט-אפ הישראליות בקרב התעשייה העולמית מעוררת גאווה. ישראל ממוקמת בעמדה מובילה וייחודית בפיתוח תחום התחבורה החכמה. אין לי ספק שהאירוע יספק דחיפה משמעותית לשת"פים וחיבורים שיניעו את החברות והתעשיה הישראלית להמשיך ולשגשג גם בשנה הבאה".
הפעילות של קהילת אקומושן, מונה כ-13,000 חברים וחברות, תומכת ב-600 סטרטאפים בתחום התחבורה החכמה מול התעשייה העולמית, האקדמיה, הממשלה והמשקיעים. באירוע האחרון שלה במאי 2022 השתתפו למעלה מ-3,000 משתתפים, מ-30 מדינות בעולם. האירוע התקיים בשיתוף בנק ההשקעות Stifel, עם שותפי התעשייה, Imagery ו-Mobilion VC. שותפי מדיה נוספים היו Quantum Hub, Drive TLV, Q Fund, Curiosity Lab ב-Peechtree Corners, Valens Semiconductors, משרד הכלכלה ומשרד התחבורה והמכון הישראלי לחדשנות.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה