קריירה ולימודים

רן גוראון או ניר דוד: איזה מנכ"ל בזק מרוויח יותר?

כמה הולך להרוויח מנכ"ל בזק הנכנס ניר דוד, והאם משכורתו תהיה גבוהה יותר משל קודמו רן גוראון? כמה הרוויח יו"ר בזק היוצא גיל שרון, וגם המשכורת הגבוהה של סמנכ"ל הכספים בחברה נחשף | כל הפרטים
מערכת ice | 
רן גוראון מנכ"ל בזק וניר דוד סמנכ"ל החטיבה העסקית בבזק (צילום ניר זרנגר, shutterstock, פלאש 90/ מיכאל גלעדי, יונתן זינדל)
לפני כחודש וחצי, מנכ"ל בזק רן גוראון פרש במפתיע מתפקידו לאחר שנתיים בלבד. מאז החליט יו"ר בזק הנכנס, תומר ראב"ד, למנות את ניר דוד מהחטיבה העסקית למחליפו. מי שהחליף את ניר דוד כסמנכ"ל חטיבת הלקוחות העסקיים של בזק הוא דניאל שמעוני, כפי שפרסמנו ב-ice.
בריאיון בשבוע האחרון, חשף רן גוראון את הצד שלו בסיפור ואת השיקולים שהניעו אותו לארוז מזוודות ולחזור כבר השבוע לאוניברסיטת הרווארד בארה"ב, שם ישלים את קורס המנהלים הבכירים שנאלץ לקטוע מיידית ב-7 לאוקטובר.
 
"לכל אדם יש שעון פנימי", נימק גוראון את פרישתו שלדבריו אינו סבור כי היא מפתיעה. "מתוך 18 שנים בקבוצה כיהנתי שמונה שנים בתפקידי מנכ"לות בכל ארבע החברות-הבנות שלה — שיא שאני לא מאמין שיישבר אי פעם. ביום הראשון שלי כמנכ"ל בזק לא הרגשתי שאני יום אחד בתפקיד, אלא שש שנים ויום. אני מרגיש שבשבילי זה זמן לשינוי". גוראון דחה שמועות על יחסים עכורים עם היו"ר החדש של בזק, תומר ראב"ד, והוסיף לגבי החלטתו לפרוש: "מי שרוצה שינוי — צריך לקבל החלטה".
עם כניסתו של ניר דוד לתפקיד, ניתן להשוות את שכרו אל מול קודמן רן גוראון במשבצת מנכ"ל בזק. ערכנו השוואה לפי דו"חות 2023, כי בשנת 2022 גוראון עוד קיבל גם מענק פרישה מתפקידו כמנכ"ל חברות הבנות של בזק - אלפא - בגובה שלושה חודשי שכר. אז היה שכרו השנתי 7.12 מיליון שקל שכוללים 3 מרכיבים: שכר - 2.71 מיליון שקל, מענק בשווי 2.59 מיליון שקל ומניות בשווי 1.82 מיליון שקל.
כמה הרוויח רן גוראון בשנת 2023 בלי מענקי הפרישה כמנכ"ל אלפא? על פי דו"חות בזק לשנת 2023, הרוויח מנכ"ל בזק 5.617 מיליון שקל שכוללים: שכר בגובה 2.639 מיליון שקל, מענק בשווי 2.099 מיליון שקל, ותשלום מבוסס מניות בסך 879 אלף שקל.
וכמה הולך להרוויח מחליפו ניר דוד? על פי הודעה של בזק בדבר כינוס האסיפה הכללית להצבעה בדבר אישור תנאי העסקתו וכהונתו של ניר דוד, ירוויח המנכ"ל הנכנס 6.097 מיליון שקל, הכוללים: שכר בגובה 2.331 מיליון שקל, מענק בשווי 1.764 מיליון שקל ושווי במניות בסך 2.002 מיליון שקל. יוצא אם כן שניר דוד מקבל שדרוג קל מעל שכרו של רן גוראון בשווי של 480 אלף שקל בשכר השנתי.
עוד יש לציין שיו"ר בזק היוצא, גיל שרון, קיבל בשנת 2023 שכר בגובה של 3.884 מיליון שקל, וטובי פישביין סמנכ"ל הכספים הרוויח 2.443 מיליון שקל בשנת 2023. יוצא א"כ שניר דוד הוא שיאן השכר בחברת בזק (בלי חברות הבת) יותר מהיו"ר הנכנס תומר ראב"ד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה