קריירה ולימודים

מהפכה בביטוח לאומי: בשורת ענק לסטודנטים

היום אושרה במליאת הכנסת בקריאה טרומית הצעת חוק שיכולה להיות בשורה משמחת במיוחד לסטודנטים בישראל. על פי ההצעה סטודנטים לתואר ראשון לא יצטרכו לשלם דמי ביטוח לאומי. ההצעה כוללת סטודנטים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל וגם בחוץ לארץ
מערכת ice |  4
סטודנטים (צילום freepik)
עד שזו תהיה בשורה אמיתית לסטודנטים, לפחות זו התחלה של שינוי. היום (רביעי) אושרה במליאת הכנסת הצעת חוק הביטוח הלאומי (תיקון - פטור לסטודנטים מתשלום דמי ביטוח לאומי). את ההצעה הגישה חברת הכנסת מירי רגב והיא אושרה ברוב של 33 תומכים וללא מתנגדים. לאחר אישור ההצעה בקריאה טרומית היא תועבר לוועדת העבודה והרווחה של הכנסת.
בהצעה, שיכולה להשפיע דרמטית על הסטודנטים בישראל, הוצע לחוקק כי לא יידרש תשלום של דמי ביטוח לאומי עבור סטודנט לתואר ראשון במוסד להשכלה גבוהה בישראל, או במוסד להשכלה גבוהה בחוץ לארץ, שהוכר על ידי שר החינוך.
בדברי ההסבר של ההצעה נכתב: "מוצע לקבוע פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי לסטודנטים הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה ואינם עובדים ובכך לתת להם יחס מועדף, בהיותם דור העתיד של מדינת ישראל".
 
ח"כ מירי רגב אמרה: "מודה לוועדת שרים לחקיקה ולשר הרווחה. צריך יהיה לעשות את החידודים האפשריים ולראות שלא הולכים רק לאוניברסיטאות, בגלל הקריטריונים המאוד גבוהים ומדירים שלהן, ולכן צריך לראות איך עוזרים לסטודנטים במכללות. קודם כל עניי ביתך כאן ורק אח"כ סטודנטים מחו"ל. מקווה שעוד במושב הזה נביא בשורה לסטודנטים ולסטודנטיות."
אחת מיוזמות החוק ח"כ קרן ברק: ''אני שמחה שבמאבק על צמצום הפערים בחברה, אין קרבות של אופוזיציה וקואליציה וכולי תקווה כי נראה את הפירות שהחוק הזה צפוי להניב, כמות הסטודנטים מהאוכלוסיות המוחלשות יגדל וכך הם יוכלו לרכוש השכלה מקצועית בעתיד''.
שר הרווחה מאיר כהן אמר כי הממשלה תומכת בהצעות החוק, בכפוף להתניות ועדת השרים לחקיקה כי המציעים ימתינו לעבודת מטה המתבצעת בנושא, והוסיף: "הצעת החוק תשפיע על כ-83,400 סטודנטים לתואר ראשון במוסדות להשכלה גבוהה בישראל, ועוד כ-20,000 סטודנטים לתואר ראשון במוסדות מוכרים בחו"ל. יש רצון אמיתי לקדם את הנושא, בהסכמות, תוך בחינת המתווים השונים, אשר נבחנם בעבודת המטה אשר כבר החלה, נעשה הכל להחזירה לשולחן עוד במושב הכנסת הנוכחי.​"
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הבעיה שכולנו עובדים
    סטודנט 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עוד טריק שיווקי שכאילו עשינו משהו ... בפועל כל הסטודנטים עובדים כי אין דרך אחרת...
    סגור
  • אבטלה (ל"ת)
    סעיד 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מירי רגב מצ'פרת את ילדי המליונרים
    מחצוק 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הסטודנט צריך לקבל כסף מהיכן שהוא. אם הוא עובד הוא לא צריך לשלם בין כה וכה. אם יש לו הורים טחונים שמשלמים עבורו לימודים מחייה רכב וכו' לא יקרה כלום אם ישלמו את גמי הביטוח. עוד חוק פופוליסטי של מפלגת הסגולים שאין מאחוריו שום טוב למי שצריך
    סגור
  • 1.
    האם אברכים שכל החיים שלהם לומדים גם זכאים ? (ל"ת)
    משה 12/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור