קריירה ולימודים

בעקבות המצב באוקראינה: "לבחון מדיניות כלפי מבקשי מקלט אפריקאים"

ברקע יום הפליט, נציב האו"ם לענייני פליטים בישראל קרא לישראל לשוב לגבש מדיניות ברורה בנושא מבקשי המקלט: "סולידריות המופגנת כלפי הפליטים מאוקראינה היא  הזדמנות לבחון מחדש את המדיניות כלפי מבקשי מקלט אפריקאים"
מערכת ice |  2
פליטות מאוקראינה (צילום חברת ישקר)
נציב האו"ם לענייני פליטים בישראל דמטאו דסלנייה, השתתף בשבוע שעבר בכנס מיוחד בבית הספר ביאליק רוגוזין בתל אביב, שערכה נציבות האו"ם לקראת יום הפליט הבינלאומי שחל היום (שני) והתריע מפני המדיניות הקיימת בסוגית מבקשי המקלט.
"אני מקווה שבמוקדם או במאוחר הרשויות הישראליות יכירו בכך שלא הסודנים והאריתראים הם הבעיה, אלא הסיבות שכפו עליהם לעזוב את בתיהם ואת הקהילות שלהם והמדיניות הלא-מציאותית שננקטה כלפיהם" אמר, על פי דברים שהובאו בעיתון 'הארץ'.
 
עוד הוסיף כי: "אין לשגות באשליה שהאריתראים והדארפורים שברחו לישראל הגיעו אליה מרצונם החופשי, בחיפוש אחר חיים טובים יותר. הם ברחו מהקהילות ומהמדינות שלהם כי לא היתה להם ברירה אחרת".
בהמשך התייחס דסלנייה למצב באוקראינה ואמר כי: "המסר שלנו פשוט - מדינות אירופה ואחרות הוכיחו את נכונותן ויכולתן לקלוט ולארח בנדיבות וביעילות יותר מארבעה מיליון פליטים מאוקראינה. יש לנו את כל הסיבות לצפות שהמדינות הללו יגלו חמלה דומה כלפי פליטים אחרים המתדפקים על דלתותיהן. גם מבחינת ישראל, הסולידריות המופגנת כלפי הפליטים מאוקראינה היא ציון דרך, והזדמנות לבחון מחדש את המדיניות כלפי מבקשי מקלט אפריקאים ולתקן את חסרונותיה"
 
כזכור ב-2018, הודיעה ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, על הסכם יוצא דופן מול נציבות האו"ם לפיו כ-16,000 מבקשי מקלט יצאו מישראל ויקלטו במספר מדינות מערביות, זאת בכפוף לכך שישראל תתחייב להכיר בבקשותיהם של כ- 16 אלף בשטחה. אולם זמן קצר אחרי פרסום התכנית לאחר, לאור ביקורת פוליטית רחבה בימין, וכן ביקורת נרחבת מצד יו"ר הבית היהודי באותם ימין נפתלי בנט, הודיעה נתניהו כי הוא חוזר בו ומבטל את ההסכם. מאז לא אושרה תכנית להסדרת מעמדם.
על פי דו"ח של עמותת "המוקד לפליטים ומהגרים", בישראל שוהים כ-27,500 ,מבקשי מקלט, להם כ-8,000  ילדים שרבים מהם נולדו בישראל. רובם מחזיקים באשרת שחרור ממעצר שמקנה להם הגנה מפני מעצר וגירוש בלבד, זאת בעוד לפי נתוני העמותה אחוז ההכרה במבקשי מקלט מאריתריאה באיחוד האירופי עמד בשנה שעברה על y בממוצע כבר בערכאה הראשונה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    "פליטים"
    משה 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם אינם פליטים לפי החוק הבינלאומי...הם מבקשי עבודה. לכל מדינה יש חוקי הגירה.לכן אין לנו שום חובה לקבל אותם!!!!
    סגור
  • 1.
    אנחנו בעצמנו
    אור 06/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מרגישים כמו פליטים. תניחו לנו
    סגור