כסף וצרכנות

תלות בייבוא ומחסור בסידן: אספקת המזון בישראל עומדת בקצב?

הלמ"ס מציגה את דו"ח אספקת המזון שחושף את העמידה באספקה של מזון בקטגוריות הנדרשות ובערכי התזונה המדרשים לנפש, וכן את מידת התלות של מדינת ישראל בייבוא לפי הקטגוריות השונות
שירה יום טוב | 
ירידה של 44% בקניית מצרכי מזון בסיסיים (צילום vecteezy)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום (שלישי), את מדד אספקת המזון שנותן תמונת מצב לגבי יכולת אספקה של מזון, תוך דגש על מוצרים ואבות המזון, וביחס לכמות הצריכה המומלצת לנפש, ותוך התחשבות בתלות המשק הישראלי בייבוא מול יכולת אספקה מקומית.
סיכום מאזן אספקת המזון מראה כי הערך הקלורי של המזון העומד לרשות האוכלוסייה בישראל הגיע בשנת 2022 ל-3,628 קילו קלוריות לנפש ליום. זוהי ירידה של 0.5% לעומת 2021 (3,647 קק"ל).
ירידה זו נובעת בעיקר מירידה באספקת ירקות. כמו כן, חלה ירידה באספקת סוכר, ממתקים ודבש, קטניות, גרעיני שמן ואגוזים, ביצים וחלב ומוצריו. לעומת זאת, חלה עלייה באספקת דגנים ומוצריהם, פירות, בשר ודגים. תפוחי אדמה ועמילנים ושמנים ושומנים נותרו ללא שינוי.
בהסתכלות לפי אבות מזון, ויטמינים ומינרלים אשר נקבע עבורם כמות צריכה מומלצת לנפש על ידי ארגון המזון והתזונה של המכון לרפואה – וושינגטון ארה"ב, תמונת המצב לא מושלמת. ברוב הפרמטרים, אספקת המזון לנפש ליום בשנת 2022 עלתה בהרבה על הכמות המומלצת, למעט סידן, אשר היקף האספקה שלו ליום לנפש חסר, ועומד על פער של 355 מיליגרם ליום לנפש.

התלות של ישראל גבוהה ביבוא של סוכר, ממתקים ודבש, דגנים, דגים, בשר בקר, שמנים ושומנים, קטניות, בוטנים ואגוזים. 
 
מדד התלות ביבוא של סוכר וממתקים עומד על 135% ומדד התלות של דגנים ומוצריהם עומד על 93%. 95% מאספקת הדגים של ישראל תלויה ביבוא. לעומת זאת, ישראל מייצרת כ-100% מבשר העוף וההודו שעומד לרשות הציבור, והתלות שלה בחלב ומוצריו עומדת על 7% בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה