כסף וצרכנות

מסתערים על המדפים: כמה ביצים צורך ישראלי בשנה?

פסח נחשב לחג שגורר צריכת שיא בביצים, עד שבשנים האחרונות במשרד החקלאות פותחים את מכסות הייבוא כדי לעמוד בביקוש.כמה ביצים צורך ישראלי בשנה ומה מצבנו ביחס לעולם?
שירה יום טוב | 
מחירי הביצים מזנקים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
מדי שנה לקראת חג הפסח נרשם ביקוש מוגבר לביצים, שהוביל במשך לא מעט שנים למחסור על המדפים והגבלות לצרכנים. בשנה שעברה נפתחה מכסת הייבוא ללא מכס לעוד מיליוני ביצים, וכך גם השנה, ונכון לעכשיו ברשתות השיווק עדיין עומדים בביקוש ולא נרשם חוסר חריג.
בתוך כך מפרסם משרד החקלאות את נתוני צריכת הביצים בישראל. מנתוני מועצת הלול, עולה כי הישראלי צורך מדי שנה כ-263 ביצים, ובחודש כ-22 ביצים בממוצע. מתוך נתוני סטורנקסט, לקראת הפסח האחרון של שנת 2023, עלתה צריכת הביצים ברשתות השיווק בכ-10% בהשוואה לימי חול. ככלל, הישראלים מעדיפים לצרוך ביצים "רגילות" ורק כ-11% מהצריכה של ביצים ברשתות השיווק היא של ביצים "מיוחדות" כמו ביצי חופש, ביצי אומגה 3 וביצים אורגניות.
 
עוד על פי נתוני מועצת הלול, מיוצרות בישראל מדי שנה כ-2.4 מיליארד ביצים, המגודלות על ידי כ- 2,870 מגדלים. מרבית המגדלים מתגוררים באזורים הצפוניים של הארץ, כאשר באזור הגליל מיוצרים כ-67% מהיקף הביצים בישראל.

ביחס לעולם, הישראלי הממוצע צורך כ-263 ביצים בשנה, צריכה זו נחשבת לגבוהה ביחס למדינות אחרות, בשנת 2021 הצריכה באירופה הייתה 198 ביצים לנפש לשנה והצריכה העולמית הממוצעת היתה 148 ביצים לנפש לשנה. סין דורגה במקום הגבוה ביותר בצריכת ביצים לנפש עם כ- 314 ביצים לנפש, ואחריה מקסיקו עם 306 ביצים לנפש, הצריכה בארה"ב על 226 ביצים לנפש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה