כסף וצרכנות

היין הישראלי מככב בארה"ב: "יותר מ-40% זינוק במכירות, ביקוש אדיר"

יהודי העולם התומכים בישראל מביעים את אהדתם באמצעות קנייה של יינות תוצרת הארץ. בעלי חנויות בברוקלין מדווחים על קפיצה משמעותית במכירות במונחים דולריים. מנכ"ל הפדרציה היהודית של פילדלפיה: "קראנו לקהילה להתנגד לשנאה על ידי הגברת התמיכה בעסקים שבבעלות יהודית וכאלה שתומכים בישראל"
מערכת ice | 
יין (צילום vecteezy)
יהודי העולם התומכים בישראל מביעים את אהדתם באמצעות קנייה של יינות תוצרת הארץ עבור ליל הסדר, מה שהזניק את הביקוש להם. מטרת המהלך היא תמיכה בעסקים ישראלים שנפגעו בעקבות המלחמה. אתר החדשות מרקטווץ' מדווח כי רשתות קמעוניות בארה"ב דיווחו בחג על ביקוש חסר תקדים ליינות כשרים ישראליים.
לדברי בעל חנות יינות ואלכוהול בברוקלין, ניו יורק, המכירות של יינות ישראליים לליל הסדר זינקו ביותר מ-200% לעומת השנה שעברה. ג'יי בוקסבאום, סגן נשיא חברת ההפצה רויאל וויין (Royal Wine) מניו ג'רזי, הנחשבת ליבואנית הגדולה ביותר של יינות ישראליים בארה"ב, אמר בראיון למרקטווץ' כי נרשם זינוק של יותר מ-40% במכירות של יינות ישראליים במונחים דולריים.
 
הרעיון מאחורי הזינוק בביקוש הוא להפגין גאווה יהודית בתקופה שבה האנטישמיות מתגברת בארה"ב, הסביר מנכ"ל הפדרציה היהודית של פילדלפיה, מייקל בלבן. "קראנו לקהילה להתנגד לשנאה על ידי הגברת התמיכה בעסקים שבבעלות יהודית וכאלה שתומכים בישראל, על ידי רכישת יינות מתוצרת ישראל לפסח".
הכתבה במרקטווץ' כללה גם ראיונות עם בעלי יקבים בישראל, שבעקבות המלחמה סבלו ממחסור חמור בעובדים, וגם מנפילה בביקוש ליינות בענף המסעדנות מיד לאחר מתקפת ה-7 באוקטובר, כאשר מסעדות רבות נותרו סגורות. הבעלים והמנכ"ל של יקב דלתון, אלכס הרוני, אמר למרקטווץ' כי מאז המלחמה הוא מתקשה להגיע ליקב בגלל סמיכותו לגבול לבנון. "רקטה של חיזבאללה נחתה באחד הכרמים שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה