נדל"ן ותשתיות

קורונה בשוק הדיור: הסגר חזר והישראלים חזרו להקפיא משכנתאות

הציבור דחה משכנתאות באוגוסט בהיקף של כ-48 מיליארד שקל, עלייה של כ-4 מיליארד שקל לעומת יולי. רוכשי הדירות למגורים מסתערים על הבנקים, בזמן שהמשקיעים עוד בוחנים את השוק
שרון טל |  2
דירות בתל אביב (צילום pixabay)
נתונים שפרסם השבוע בנק ישראל מעידים על עלייה בהיקף המשכנתאות שהוקפאו בחודש אוגוסט. על פי הנתונים, הציבור דחה משכנתאות בהיקף של כ-48 מיליארד שקל, (כ-12% מכלל המשכנתאות), זאת לעומת דחייה של כ-44 מיליארד שקל ביולי (כ-11%). עדיין, ביחס לחודש מאי, אז הוקפאו כ-25% מהמשכנתאות, מדובר בשיפור משמעותי של למעלה מ-50% בלווים שחזרו לשלם את המשכנתא.
עוד עולה מהנתונים כי רוכשי דירות למגורים לקחו משכנתאות בהיקף של 6.68 מיליארד שקל, עלייה של 2.7% מיולי, אז היקף המשכנתאות שנלקחו נאמד בכ-6.5 מיליארד שקל. ובכל זאת, מדובר בעלייה של כ-11.3% לעומת אוגוסט אשתקד, אז נלקחו משכנתאות בהיקף של כ-6 מיליארד שקל.
בקטגוריית הדירות להשקעה, באוגוסט ניתנו הלוואות בהיקף של כ-678 מיליון שקל ל-967 לווים לדירות שלא למטרות מגורים. לווי מחיר למשתכן הסתערו על הבנקים ונטלו כ-1,300 הלוואות לרכישת דירות במחיר מוזל, בהיקף של כ-941 מיליון שקל.
מהנתונים ניתן להבין כי למרות הורדת מס הרכישה, המשקיעים לא מסתערים על שוק הדיור מחשש לאי ודאות שאכן הגיעה כעת עם הגל השני. מנגד, ניתן לראות נוכח העלייה בהיקפי הלוואות המשכנתא למגורים, כי רוכשי הדירות לא מחכים ובוחרים לקנות כבר עכשיו, ולהימנע מעליית מחירים נוספת, שלפי תחזיות שונות תבוא עלינו בשנה הקרובה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רוצו לקנות דירות כי המחירים יזנקו
    יהודה 09/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסיבה העיקרית לזינוק במחירי הדירות היא האפשרות לקחת משכנתה ואז להקפיא ואתה ואחר כך לעשות תספורת. זהו חלון הזדמנויות שלא יחזור.
    סגור
  • 1.
    ערוץ 13 הרויח זאת ביושר
    משקיף צפוני 09/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עמרי מניב כנראה לא שם לב שחלק מדבריו ,הביעו את אהדתו לאיש שנגדו מפגינים. עתונאי ישר משדר את מראה עיניו ולא את הגיגיו ומחשבתו הפוליטית.
    סגור