כסף וצרכנות

ועדת הכלכלה נגד משרד התקשורת: "לא ניתן שרפורמת הדואר תפגע בפריפריה"

ועדת הכלכלה התכנסה לדיון ברפורמה שעלולה להשפיע על מחירי המשלוח בפריפריה. חבר הכנסת מרגי: "יש לתת לכל אזרחי ישראל את אותו שירות ובמחיר זהה. הוועדה מבקשת לבחון את תכנית ההתייעלות של הדואר" 
מערכת ice | 
יעקב מרגי (צילום ערוץ הכנסת)
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשותו של ח"כ יעקב מרגי, התכנסה היום (רביעי), לדיון מיוחד ברפורמה המתוכננת בדואר ישראל. הדברים מגיעים על רקע הודעת משרד התקשורת כי בכוונתו לפתוח את הענף לתחרות. היו"ר מרגי, שיזם את הדיון, אמר כי מדובר בישיבה ראשונה בסדרת דיונים לבחינת הנושא, והבהיר כי הוועדה לא תקבל תכנית התייעלות חד צדדית, כזו שהיחיד שישלם את המחיר שלה זה הצרכן.
מנהל מינהל הדואר במשרד התקשורת, אורן לביאן, הציג בוועדה את הנעשה בענף ואמר כי יש דעיכה מואצת בתחום הדואר. הוא הוסיף כי חברת הדואר צפויה להציג למשרד, בעוד כשבועיים, תכנית לשיפור השירות. לטענתו מטרת הרפורמה היא לקצר את זמן ההמתנה בשירות טלפוני ובסניפים ולהרחיב את נגישות הציבור לקבלת דברי דואר. לביאן הוסיף כי סניפי דואר יסגרו רק אם יהיה תחליף ראוי לשירות, ושיטת פיקוח המחירים תשתנה על מנת לאפשר תחרות, כך שהדואר יוכל לגבות "מחיר שונה שוויוני" המבוסס על עלות החלוקה.
מנכ"ל חברת דואר ישראל, דני גולדשטיין, אמר כי החברה עוסקת מזה 5 שנים בשיפור שירותי הדואר והיא מגיעה מדי יום לכל הארץ, מעוטף עזה ועד אילת, לערבה, ליהודה ושומרון, ליישובים הערבים ולפריפריה. עם זאת, הוא הדגיש כי מדובר בשירות שגורם לחברה הפסד של 150 מיליון שקל בשנה, ללא סבסוד, ושזה לא יוכל להימשך לאורך זמן. מנגד, מנכ"ל חברת מסר, יגאל שטרית, אמר כי המתווה של משרד התקשורת יביא לסגירת התחרות בענף הדואר ויאפשר לגבות מחיר יקר יותר מתושבי הפריפריה. "לא יכול להיות שמחיר האספירין בפריפריה יהיה גבוה יותר ממחירו במרכז, רק בגלל שיקר יותר לשנע אותו לשם", אמר.
פרופ' זיו רייך, שהגיש גם הוא דוח בנושא, אמר כי לא ייתכן שבפריפריה ישלמו יותר על שירותים שונים כמו על טלפון וטלוויזיה או חשמל, ולכן לא ברור למה הדואר יקבל אפשרות לתמחור דיפרנציאלי. הוא הזהיר ממצב שחברת הדואר תוריד מחירים בכדי להוציא את המתחרים מהשוק, ואז תעלה את המחיר ותוריד את רמת השירות.
בסיום אמר יו''ר הוועדה מרגי כי מדובר בישיבה ראשונה מתוך סדרת דיונים בנושא. לדבריו, בדיון הבא תוצג בפני הוועדה תכנית חברת הדואר לשיפור השירות לציבור. "הוועדה בעד תחרות מלאה, הוגנת ופתוחה לכולם, ותבחן בקפידה את פתיחת התחרות בענף הדואר. הוועדה סבורה שלא ייתכן משרד התקשורת וחברת הדואר יתנו יד לשום פעולה שתבדיל בין המרכז לפריפריה ובין ערים גדולות ליישובים קטנים ומרוחקים. יש לתת לכל אזרחי ישראל את אותו שירות ובמחיר זהה. הוועדה מבקשת לקבל את תכנית ההתייעלות של הדואר, ותבחן אותה תוך שמירת זכותו של הצרכן לקבל שירות בסיסי בנגישות רבה". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה