כסף וצרכנות

בדרך להוזלת תעריפי הטלפון הקווי: כמה יחסוך לציבור המהלך של משרד התקשורת?

שר התקשורת היוצא יועז הנדל יפרסם שימוע להפחתת תעריפי שירות הטלפון הביתי הנייח ברשת בזק, לאחר 17 שנים בהם לא עודכנו התעריפים. משרד התקשורת: המהלך יוזיל את התעריפים בכ-40% 
שרון טל | 
בדרך להוזלת תעריפי הטלפון הקווי
משרד התקשורת בראשות השר היוצא יועז הנדל יפרסם שימוע להוזלת תעריפי קו הטלפון הביתי. על פי משרד התקשורת, המהלך צפוי להוזיל את התעריפים לצרכן בכ-40%, ולחסוך לציבור כ-400 מיליון שקל בשנה. אלא שמדובר בחיסכון עבור לקוחות של מנויי בזק בלבד. 
משרד התקשורת מסביר כי "המהלך יפחית את התשלום החודשי של מנויי הטלפון בכ-40% מ-50-60 שקל בממוצע (כולל מע"מ) ל-30-40 שקל והוא צפוי להוזיל את התשלום שמשלם משק בית עבור השירות במאות שקלים בשנה. כך, אם כיום התעריף הנוכחי לדמי שימוש חודשיים עומד על כ-58 שקל, ודקות שיחה לנייח עומדות על 4.1 אג' בשעות השפל ועד 10 אג' בשעות השיא, התעריף יוזל ל-1.4 אג' בכל שעות היממה. תעריף דקות שיחה לנייד יוזל מ-12.8 אג' לדקה כיום ל-8.4 אג' לדקות לאחר השינוי. 
בנוסף, מחירים מפוקחים רבים ייקבעו כמחירי מקסימום (לעומת מחירים קבועים כיום). כמו כן, במסגרת השימוע מבוצעת הפחתת רגולציה נרחבת של המשרד. כך למשל, במנגנון של מחירי המקסימום, בזק לא תדרש עוד לאישור לשיווק סלי תשלומים חלופיים ומבצעים במשרד התקשורת.
שר התקשורת, חה"כ יועז הנדל: "אנחנו יוצאים היום במהלך שנועד לתקן עוול צרכני מתמשך הנוגע לכל בית בישראל, במסגרתו מעדכנים את המחירים המפוקחים של הטלפוניה הנייחת של חברת בזק כלפי מטה. לאחר שלא עודכנו שנים רבות, הגיע הזמן להפוך כל אבן כדי לתקן עיוותים בשוק. השימוש בטלפון הנייח פחת עם השנים, אך עדיין קיימים לשירות הטלפון הנייח למעלה מ- 2 מיליון מנויים. בתקופת הקורונה אף גבר השימוש בטלפון הנייח לצרכי לימוד, עבודה מרחוק ושמירת קשר עם בני המשפחה״.
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן- חורין: "עדכון התעריפים מתבקש לאחר 17 שנה והשינויים שחלו בשוק התקשורת ובהתפתחויות הטכנולוגיות בשנים האחרונות, והוא צפוי לייצר איזון נכון בין עלויות החברה לאספקת השירות ובין תשלומי המנויים. העדכון צפוי להפחית את תשלומי המנויים במאות מיליוני שקל בשנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה