כסף וצרכנות

ארגון "האינטרס שלנו" מגיב למנכ"ל מועצת החלב: "מדיניות לקויה"

מנכ"ל "האינטרס שלנו" משיב למנכ"ל מועצת החלב, איציק שניידר, על ביקורתו על הארגון סביב סערת המחסור בחלב: "רוצים שתחשבו שזהו ענף המונע מאידאולוגיה. בפועל, בדיוק ההיפך"
מערכת ice |  2
אלעד מלכא (צילום ראובן קפוצינסקי)
בעקבות המחסור החמור בחלב שחל בתקופת החגים, מועצת החלב חטפה ביקורות קשות על ההתנהלות והתכנון, דבר שהוביל את מנכ"ל מועצת החלב, איציק שניידר, להגיב על כך בטור מיוחד ל-ice, בו יצא נגד הביקורות: "ענף החלב הוכיח לאורך כל שנות קיומה של מדינת ישראל כי הוא יכול לספק חלב ומוצריו בכל מצב, בימי מלחמה, משבר וקושי. אמירות כנגד הענף מבטאות חוסר הבנה וחושפות בדיוק את האינטרס של מי שאומר אותן".
בטורו, התייחס שניידר גם ספציפית לטענות של ארגון "האינטרס שלנו", והעומד בראשו, אלעד מלכא וכתב: "לצערי עצוב לראות כי גורמים אינטרסנטים, כמו ארגון, שמכנה את עצמו 'האינטרס שלנו' והעומד בראשו מנצלים את המצב כדי לקדם את האג'נדה שלהם, אג'נדה שגם בית המשפט העליון אמר את דברו בנוגע לאינטרסים המובילים אותה ודחה את פניותיהם תוך חיוב בהוצאות משפט. מוזר עוד יותר שדווקא איש חובש כיפה שעומד בראש הארגון ואיתו ארגונים דומים, שלכאורה ממומנים מתרומות של  אנשים שומרי מסורת, בוחרים דווקא לתקוף את ענף החלב על כך שהוא עובד לפי חוקי המדינה (היהודית) ודרישות הציבור ולא מפעיל את המפעלים בימי שבת וחג".
מנכ"ל ארגון "האינטרס שלנו", אלעד מלכא שהיה בין המבקרים ושאליו התייחס גם מנכ"ל מועצת החלב, איציק שניידר, בטורו, מגיב על הדברים:
"איציק שניידר, מנכ"ל מועצת החלב, רוצה שתחשבו שזהו ענף המונע מאידיאולוגיה: שמירת שבת וכשרות כערך, פיקוח מחירים וביטחון תזונתי. בפועל, בדיוק ההיפך.
המחלבות בישראל אינן שומרות כשרות ממניעים דתיים או מטעמי כבוד למסורת, הן עושות את זה מטעמי היצע וביקוש. במקרה של משק החלב, הצרכנים בצד הביקוש נאלצים להתחרות ביניהם מי ישיג חלב אבל היצרנים פועלים בתנאי קרטל שמייקר מחירים, גורם למחסור ומונע מאיתנו להיפתח למגוון המוצרים שיש לעולם להציע לנו.
פיקוח המחירים לא נועד להוזיל אותם, עובדה, מחירי החלב והביצים גבוהים בכל, 80% ביחס לממוצע מדינות ה-OECD. פיקוח המחירים בעיקר גורם לכך שאם תייבאו סחורה מחו"ל ותשלמו בגינה מכס מלא, לא תוכלו למכור אותה במחיר רווחי בישראל.
אם במועצת החלב כל כך בטוחים שאי אפשר לייבא חלב לישראל, מדוע הם מתעקשים על מכסי מגן וחסימת ייבוא חלב באופן מלאכותי לישראל? אם אכן לא ניתן לייבא חלב ניתן בקלות להסיר את חסמי הייבוא ואז נגלה האם המחסור הוא תוצאה של מדיניות תכנון לקויה או של מצבה הייחודי של מדינת ישראל".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לפני בפתיחת יבוא צריך שבירת קרטלים
    צריך הרבה שינויים 10/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדבר הראשון שצריך הוא לאפשר ליצר רשיון עסק בקלות יותר טפחות בירוקרטיה. מה שזה יתן זה שרמי לוי וכל הקמוניים ירוויחו פחות כי תהיה גם מכירה ישירה לצרכן. אחר כך נכון גם ליבא, אישתי קונדיטורית ואני מתקשה למצוא הרבה מוצרי חלב עובר ממרכז קניות אחד לאחר, מאחר ותנובה דורשים התחייבות של מינימום 4000₪ לחודש עם הרשאה לחשבון בנק (לא הגיוני בעליל). כרגע אין מלחמה ויש חוסר נוראי, כשיהיה מלחמה כנראה יפתח שוק שחור של מוצרי חלב מרוב חוסר.
    סגור
  • 1.
    מעניין...
    רפתן 09/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אדוני היקר מתי פעם אחרונה יצרת משהו??
    סגור