דעות

כל האמת מאחורי המחסור במוצרי חלב

מנכ"ל מועצת החלב, איציק שניידר, מגיב לביקורת של ארגון "האינטרס שלנו" על המחסור בחלב: "מוזר שדווקא איש חובש כיפה שעומד בראש הארגון, בוחר דווקא לתקוף את ענף החלב על כך שהוא עובד לפי חוקי המדינה היהודית ולא מפעיל את המפעלים בימי שבת וחג"
איציק שניידר |  15
איציק שניידר מנכל מועצת החלב (צילום נועם גיגר)
כבר לפני חודשיים התריעה מועצת החלב כי בשל השילוב הייחודי של מועדי החגים, שחלו השנה במהלך ימות השבוע, בצמוד לימי שישי ושבת, ולאור כללי הכשרות על פיהם נוהגת תעשיית החלב, נוצר מצב ייחודי אשר יתכן ויגרום למחסור במוצרי חלב טריים בשווקים, בעיקר חלב לשתייה בקרטון וגבינות רכות, זאת בשל מיעוט משמעותי בימי ייצור.
למעשה, דווקא בחודש ספטמבר, שהינו מבין העמוסים בשנה ובו הביקוש גובר, נותרו כ-13 ימי ייצור בלבד. מדובר באירוע נדיר אשר ייחודי לישראל, מדינה בה רוב הציבור וכל רשתות השיווק מקפדים על אכילה ומכירה של מוצרים כשרים.
רק להבנה, הפעם האחרונה בה היה מופע חגים כמו השנה היה לפני 13 שנה, בשנת 2008. אך הפעם נוסף משתנה חדש, הקורונה, בעוד שבשנה רגילה מתאזנים הביקושים הגבוהים של הצרכנים בתקופת החגים משום שרבים מהם שוהים בחו"ל במהלכם, הפעם, מיעוט ימי הייצור קיבל 'חיזוק' בדמות בחירתם של רוב אזרחי ישראל לחוג את החגים בארץ בגלל החשש מהנגיף.
אנחנו בענף החלב שמחים על הביקושים, שמעידים עד כמה הציבור הישראלי אוהב את החלב הישראלי ומוצריו. אך יחד עם זאת, ברור כי כאשר נוצר מצב של מחסור, הדבר גורם לאי נוחות אצל הצרכנים הנאמנים והטובים שלנו.
לכן, מבעוד מועד, כבר בחודשי הקיץ, החלו במחלבות להיערך ולהגביר את הייצור של המוצרים בעלי חיי מדף ארוכים על מנת להכין מלאי מבעוד מועד. בנוסף, עברו המחלבות לעבודה ב 3 משמרות בקווי הייצור של המוצרים הטריים הכל בכדי לצמצם חוסרים ותגברו את ההפצה איפה שרק היה ניתן.
חשוב לזכור, לא חסר לנו חלב במשקים, למעשה בשל המחסור בימי עבודה שלא מאפשר לקלוט את החלב ולייצר ממנו מוצרים, אנחנו מתמודדים עם עודף חלב שרובו מופנה לייבוש ויהפוך לאבקה וחמאה.
לצערי עצוב לראות כי גורמים אינטרסנטים, כמו ארגון, שמכנה את עצמו 'האינטרס שלנו' והעומד בראשו מנצלים את המצב כדי לקדם את האג'נדה שלהם, אג'נדה שגם בית המשפט העליון אמר את דברו בנוגע לאינטרסים המובילים אותה ודחה את פניותיהם תוך חיוב בהוצאות משפט.
מוזר עוד יותר שדווקא איש חובש כיפה שעומד בראש הארגון ואיתו ארגונים דומים, שלכאורה ממומנים מתרומות של  אנשים שומרי מסורת, בוחרים דווקא לתקוף את ענף החלב על כך שהוא עובד לפי חוקי המדינה (היהודית) ודרישות הציבור ולא מפעיל את המפעלים בימי שבת וחג.
כדי לעשות קצת סדר לציבור הינה הדברים שחשוב שתדעו בקשר לאמירות חסרות הבסיס שמפצים אותם גורמים:
המחלבות בישראל הן היחידות בעולם שלא עובדות בימי שבת וחג. הן פועלות בהתאם לחוק בישראל ולדרישת הרשתות והציבור. כל החלב שמשווק בישראל הינו חלב כשר. זהו דבר יחודי שאנו גאים בו אך יש לזכור שיש לזה מחיר והמחיר הוא בין השאר אי נוחות במופעי חג כפי שיש לנו השנה.
מחירי חלק ממוצרי החלב ובהם חלב בקרטון ובשקית הם מפוקחים ונקבעים על ידי המדינה. הדבר מבטיח מחיר זהה לצרכן בכל מקום במדינה ובכל זמן ומועד ללא השפעה של גופים המעוניינים לגרוף רווח.
ענף החלב הוכיח לאורך כל שנות קיומה של מדינת ישראל כי הוא יכול לספק חלב ומוצריו בכל מצב, בימי מלחמה, משבר וקושי. אמירות כנגד הענף מבטאות חוסר הבנה וחושפות בדיוק את האינטרס של מי שאומר אותן.
מחסור הוא לא תחושה נעימה ולכן מועצת החלב מצויה בשיח רציף מול המחלבות ופועלת יחד איתן לתת מענה כדי שזה יצומצם במהרה. תעשיית החלב הישראלית היא מהמתקדמות והמובילות בעולם, היא מספקת פרנסה לעשרות אלפי משפחות בפריפריה, ומוצרי החלב עומדים בתקנים מחמירים ביותר, אשר לרוב מחמירים יותר מאלה הקיימים במוצרים המיובאים. אנו גאים ברפתנים הישראלים ובעשייה שלנו, ופועלים מתוך אהבה, תחושת שליחות ולמען אזרחי המדינה שמביעים שוב ושוב אמון במוצרים האיכותיים המגוונים והטעימים שלנו.
הכותב: איציק שניידר, מנכ"ל מועצת החלב
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    מוצרים מפוקחים מניבים רווח נמוך
    איתן 1 10/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מובן ונאמר שיבוש החלב למוצרים יקרים יותר פשוט משתלם יותר בדומה לחמאה בעבר . מנצלים כל הזדמנות ליבש. הפתרון כמובן יבוא בזמן חגים או משבר
    סגור
  • 11.
    תתבייש ותגיד את האמת אוקטובר ועדיין אין חלב
    יחיעם 10/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו בימי הצנע אין בסופרמרקטים חלב והגדילו לעשות בטיב טעם עם מודעה: ״החלב מוגבל לשתי יחידות בלבד תתביישו!!
    סגור
  • 10.
    חלב
    איצקו 10/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 1
    צריך לפרק את הארגון המאפיונרית שנקרא מועצת החלב. הדת הורסת כל חלקה טובה במדינה.
    סגור
  • 9.
    נכון - אבל לא מדויק.....
    אחד העם 10/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מעניינת מאד הצגת הדברים, אבל לא מדויקת. תנובה ושאר היצרנים הגדולים כולל רשתות השיווק הגדולות - אמורים לתכנון מראש. יש שיעור כזה בתעשיה וניהול. אז מישהו נכשל במועד א' ( ראש השנה, במועד ב' (יום כיפור) ובמועד ג' ( סוכות ). בנוסף לזה למה אי אפשר להשיג קוטג' 3%?
    סגור
  • 8.
    אם זה מה שיש לו לומר זו מדינת עולם שלישי בושה! (ל"ת)
    לוקר 10/2021/01
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    חוסר חלב
    חח 09/2021/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אנחנו ואירן אתו דבר שם שולטים טליבנים וגם אצלנו
    סגור
  • 6.
    קשקוש בלבוש
    עדיאל לדור 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    חגי תשרי לא הגיעו בהפתעה, ניתן היה להערך מראש ולא ליצור מחסור בשוק . הם מנצלים את העובדה שכמעט בלתי אפשרי לייבא חלב ומוצריו מיוון וקפריסין, בגלל מגבלות הכשרות וחיי המדף הקצרים.
    סגור
  • 5.
    תמשיכו לשמור על השבת ואל תתייחסו לחובשי כיפה מזויפים
    אש 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    4 1
    יישר כח
    סגור
  • 4.
    נחמן אש גם במועצת החלב?
    גיא 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ״בחירתם של רוב אזרחי ישראל לחוג את החגים בארץ בגלל החשש מהנגיף״ ניסוח עלוב וחשוד. הרי אנשים מתים לצאת מפה ולא חוששים כלל מהנגיף, חוששים מהממשלה ומהבידודים שהוא כופה.
    סגור
  • 3.
    תגובה לעניין
    אלי 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    3 4
    יש אנשים שלא נותנים לעובדות לבלבל אותם. איציק שניידר מגיב לעניין על כל הטענות שעלו בימים האחרונים ברשת. מה לעשות שהמחיר של חלב ישראלי כשר , יש לו מחיר בכך שהמחלבות מושבתות בשבת ובימי החג. הרפתות ממשיכות לייצר והחלב קיים, רק שהוא מעובד במעט ימים. לפני חודשיים אחינו המוסלמים חגגו את חגם ובזמן הזה היה מחסור בעוף טרי. לא זוכר שמישהו צעק על כך. אנחנו רגילים למוצרים טריים ואיכותיים וכך צריך להימשך. ייצור ישראלי מבטיח את זה.
    סגור
  • אפשר ליצר חלב "לא כשר" ועוף "לא חלאל"
    המונופוליסט הכשר 10/2021/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא חייבים מונופול יהודי לחלב או מונופול ערבי בעוף. אפשר להערך להכל. כשרות זה רק תירוץ. למה בכלל יש מועצת חלב שמונעת תחרות? שכל מחלבה תפעל בשיקולה ובתחרות.
    סגור
  • 2.
    רק במדינה בולשביקית יש מועצת חלב.
    מישהו 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    5 3
    מדינה של נוכלים עם כלכלה ריכוזית .גן עדן לטייקונים ועבריינים.
    סגור
  • 1.
    תגובה לא רלבנטית ומעוררת גועל
    יותם 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    4 5
    תנובה כבר שלושה חודשים בחוסר תפקוד בכל מה שקשור להספקת מוצרים מפוקחים. דוגמה - הם הפסיקו לחלוטין ליצר גבינות דלות שומן. במקום לכבד פעיל ציבור מתנדב שמציע לספק לאזרחים גם מוצרי חלב לא כשרים - כלומר כאלו שיוצרו בסופי שבוע עסקן החלב לועג לו. הכשרות עולה הון הן בשן התשלומים שדורשים המשגיחים הן בגלל נוהלי היצור והן בגלל נוהלי טיפוח הרפתות. כולנו משלמים על זה בכסף מלא. מוצרי החלב במדינה הם היקרים בעולם. ועוד לא דיברנו על החקירה המשטרתית של צמרת תנובה סביב חשד למתן שוחד למשרד הבריאות בעידן ליצמן…ביזיון של עסקן שצריך בכלל למחוק את הגוף שהוא עומד בראשו
    סגור
  • יותם המטומטם
    אזרח מהרחוב 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    3 3
    אין אפשרות להפעיל את מערך החלב בשבת וחג מפני שברגע שזה יקרה תוסר הכשרות מכל המערך.אין כל קשר בין תנובה לבין מועצת החלב ומדוע אתה יוצא על תנובה? מה עם שטראוס וטרה? ניראה לי שאחד מהגופים האלה מממן את תגובותיך המסריחות בסירחון של הכל בזול.
    סגור
  • אז שיעשו קו של חלב לא כשר ומי שרוצה(כמוני) ירכוש אותו (ל"ת)
    אזרח מטומטם 10/2021/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור