כסף וצרכנות

ביקורת על מועצת החלב: "מעדיפה מחסור מאשר להוציא כסף"

האם מועצת החלב היא זו שאשמה במחסור? אלעד מלכא, מנכ"ל "האינטרס שלנו", מותח ביקורת חריפה: "מעדיפה שיהיה מחסור לכל עם ישראל מאשר עודף שעולה לה כסף או חלילה לאפשר ייבוא", ברשת השוו את המחסור בישראל לתקופת ברית המועצות
מערכת ice |  1
קרטון חלב (צילום נתי שוחט פלאש 90)
לאחר המחסור החמור בחלב, והודעת מועצת החלב כך שהמחסור נוצר בעקבות מיעוט ימי ייצור בחודש החגים, נשמעו ביקורות גם על הטיימינג בו יצאה הודעה וגם על עצם המחסור שנוצר.
אלעד מלכא, לשעבר חבר מועצת עיריית ירושלים, מתח ביקורת על עמדת מועצת החלב ואמר כי הסיבה למחסור לא נובעת מכך שאין מספיק ימי עבודה, אלא בחר להאשים את מועצת החלב עצמה: "היא זו שגורמת למחסור".
לדבריו, הביא לכך שלוש סיבות: הראשונה "חלב בקרטון יכול להחזיק גם חודש. מועצת החלב בחרה לא להגדיל את ייצור החלב לפני חודש ולמנוע מחסור היום". כך עוד, לדבריו, מועצת החלב והשר הקודם האמון על כך הקטינו את מכסות הייצור והבטיחו שלא יהיה מחסור.
בנוסף, לגבי הטענה כי אי אפשר לייבא חלב ולכן רשתות השיווק בישראל תלויות בימי הייצור והעובדים, אומר מלכא כי שייט מקפריסין אורך כיממה בלבד והוסיף: "הורדת מכסים תעודד רפתנים לייצר בירדן, ממנה אפשר לשנע יבשתית בפחות זמן מאשר מיטבתה או מרמת הגולן".
מלכא גם מאשים: "בקיצור, זה לא שאין מספיק ימי עבודה, זה שמועצת החלב מעדיפה שיהיה מחסור לכל עם ישראל מאשר עודף שעולה לה כסף או חלילה לאפשר ייבוא".
ברחבי הרשת גם נשמעו ביקורות על עצם הארגון "מועצת החלב" ובעקבות המחסור השוו את ישראל אפילו לברית המועצות. אחד הגולשים כתב: "למה לפני כל חג צריך להיות מחסור בחלב, בביצים או בשניהם? תפרקו כבר את מועצת החלב ומועצת הלול ותראו איך הבעיה הזו נפתרת".
 
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    את מועצת החלב המושחתת יש להפריט !!! (ל"ת)
    אסף 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור