כסף וצרכנות

התרגיל של מאסק נחשף? זו הסיבה שהחליט למכור מניות

אחרי שהציב סקר לעוקביו ולמעלה מ-3.5 מיליון הצביעו והוכרע כי הוא צריך למכור 10% ממניותיו בטסלה כשהוא התחייב לקבל את הדין, ב-CNBC הסבירו כי האיש העשיר בעולם עומד בפני חשבון מס של יותר מ-15 מיליארד דולר בחודשים הקרובים על אופציות למניות. איך מורכב המס שאמור היה לשלם? התשובה בפנים

מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום פייסבוק/ אילון מאסק, unsplash edit ice)
נחשפה הסיבה האמיתית לכך שמנכ"ל טסלה, אילון מאסק מוכר 10% ממניותיו בטסלה? על פי CNBC האיש העשיר בעולם עומד בפני חשבון מס של יותר מ-15 מיליארד דולר בחודשים הקרובים על אופציות למניות, מה שהניע את מכירת מניית טסלה שלו השנה ככל הנראה ללא קשר להצבעה בטוויטר שהכריעה כי עליו לעשות כך.
כזכור, מאסק שאל את 62.7 מיליון העוקבים שלו בטוויטר בסוף השבוע אם עליו למכור 10% מהאחזקות שלו בטסלה. "בזמן האחרון דובר הרבה על כך שרווחים לא ממומשים הם אמצעי להתחמקות ממס, אז אני מציע למכור 10% ממניות טסלה שלי, מה דעתך?", צייץ. מנכ"ל טסלה גם הבטיח שהוא "יעמוד בתוצאות הסקר הזה, בכל דרך שהיא". התוצאות היו 58% בעד מכירה ו-42% נגד, מה שמצביע על כך שהוא ימכור את המניות.
אבל בדיעבד, לא משנה מה היו תוצאות הסקר, מאסק כנראה היה מתחיל למכור מיליוני מניות כבר ברבעון הזה. הסיבה: חשבון מס הממשמש ובא של יותר מ-15 מיליארד דולר, כאשר מכירה של 10% מהמניות דווקא תניב לו 21 מיליארד דולר.
מאסק קיבל אופציות ב-2012 כחלק מתוכנית פיצויים, זאת משום שהוא לא לוקח משכורת או בונוס במזומן, העושר שלו נובע מהפרסים במניות ומהעליות במחיר המניה של טסלה. המענק לשנת 2012 היה עבור 22.8 מיליון מניות במחיר מימוש של 6.24 דולר למניה. מניית טסלה נסגרה ביום שישי ב-1,222.09 דולר, כלומר הרווח שלו על המניות מסתכם בקצת פחות מ-28 מיליארד דולר.
 
החברה גם חשפה לאחרונה כי מאסק לקח הלוואות תוך שימוש במניותיו כבטוחה, ועם המכירות, ייתכן שמאסק ירצה להחזיר חלק מהתחייבויות ההלוואה הללו. האופציות יפוגו באוגוסט 2022. אולם כדי לממש אותם, מאסק צריך לשלם את מס ההכנסה על הרווח. מאחר שהאופציות ממוסות כהטבה או פיצוי לעובדים, הן יחויבו ברמות ההכנסה הרגילות הגבוהות ביותר, או 37% בתוספת מס השקעה נטו של 3.8%. הוא גם יצטרך לשלם את שיעור המס העליון של 13.3% בקליפורניה מאז שהאופציות ניתנו ובעיקר הרוויחו בזמן שהיה תושב מס קליפורניה. שיעור המס של המדינה והפדרלי יהיה 54.1%. אז סך חשבון המס על האופציות שלו, במחיר הנוכחי, יהיה 15 מיליארד דולר.
מאסק, כמובן, יכול גם ללוות יותר כנגד מניות טסלה שלו, שמסתכמות כעת ביותר מ-200 מיליארד דולר. עם זאת, הוא כבר הבטיח 92 מיליון מניות למלווים לצורך קבלת הלוואות במזומן. כשנשאל בוועידת הקוד לגבי הלוואות כנגד מניות כה תנודתיות, אמר: "המניות לא תמיד עולות, הן גם יורדות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה