כסף וצרכנות

יוני פנינג ממזרחי טפחות: צפי לעליית הריבית ב-0.5% בנובמבר

האסטרטג הראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות, פרסם את תגובתו לקריאת מדד המחירים לצרכן ועל השפעתו על האינפלציה
מערכת ice |  1
יוני פנינג כלכלן שווקים מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
יוני פנינג, אסטרטג ראשי חדר עסקאות בבנק מזרחי טפחות מגיב לפרסום מדד המחירים לצרכן, על פיו מדד המחירים עלה ב-0.2% בספטמבר והוא משמר את האינפלציה השנתית ברמת 4.6%. כך כתב פנינג: "העלייה במדד עמדה בחלק העליון של ציפיות האנליסטים. וממשיכה לבטא חששות מרמות אינפלציה מקומיות גבוהות בשוק המקומי, בדומה לנתון אתמול בארה"ב. למרות הטעם המר מנתון האינפלציה המקומי, ראוי לציין כי מהלך המסחר בארה"ב לאחר פרסום נתוני האינפלציה בארה"ב אתמול מוכיח כי השווקים יכולים להציג יציבות, ואף עליות, גם בסביבה המאתגרת הנוכחית.
עם שוך אבק הלשכות לסטטיסטיקה, אנו מצפים להתכנסות הציפיות מהפד ב-2 לנובמבר להעלאת ריבית של 0.75%, לטווח היעד של 3.75%-4.0%. במקרה כזה, ככל שלא נראה שינוי קיצוני בציפיות האינפלציוניות בארה"ב עד אז, זו תהיה הפעם הראשונה מאז סגרי הקורונה, שהריבית הריאלית הינה חיובית באופן בולט.
 
הודעת הריבית הבאה של בנק ישראל תתקיים ב-11 בנובמבר, שישה ימים לאחר פרסום מדד אוקטובר. המדד צפוי להיתמך בעיתוי חגי תשרי, במהלך החודש. סביר גם שאותה עלייה של שער הדולר תבוא יותר לידי ביטוי. עם זאת, ככל שהיציבות במחירי האנרגיה, הסחורות, והשילוח העולמיים תישמר, אפשר לצפות להתמתנות באינפלציה השנתית בישראל, בהמשך הדרך. בהקשר זה, אנו רואים העלאה ריבית מתונה יותר של בנק ישראל בהחלטה בנובמבר, של 0.5%, כתרחיש הסביר יותר. החלטה כאמור תבטא את אותה ראייה רוחבית להתמתנות בסביבת האינפלציה הכוללת בישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הודעת ריבית ב21.11 ולא 11.11 (ל"ת)
    אא 10/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור