כסף וצרכנות

החומרים להחלקת שיער מסכנים אתכם: משרד הבריאות באזהרה חמורה

משרד הבריאות הוציא אזהרה חמורה לציבור מצריכה ומרכישה של המוצרים: "Silk keratin Straightening Cream" (החלקת משי קרטין) ו-"Reginol Hair Treatment" (רגינול החלקת שיער), המשמשים להחלקת שיער המכילים חומצה גליאוקסילית
מערכת ice | 
נשירת שיער (צילום freepik)
משרד הבריאות הוציא היום (חמישי) אזהרה חמורה לציבור מצריכה ומרכישה של המוצרים: "Silk keratin Straightening Cream" (החלקת משי קרטין) ו-"Reginol Hair Treatment" (רגינול החלקת שיער), המשמשים להחלקת שיער המכילים חומצה גליאוקסילית ומשווקים ללא אישור ממשרד הבריאות (רישיון תקף או הודעה לפני שיווק). על כן מבקש משרד הבריאות להימנע מלעשות בהם שימוש.
בתחילת השנה, פרסם משרד הבריאות כי לאחר בחינה של ועדת מומחים שהקים המשרד, הוחלט לבטל את הרישיונות לתמרוקים להחלקות שיער שהכילו חומצה גליאוקסילית, זאת לאחר שנמצא קשר בין השימוש ברכיב לבין מקרים של אי ספיקה כלייתית.  
 
בנוגע למוצר "Reginol Hair Treatment" (רגינול החלקת שיער), מבירור שערך המשרד עם היצרן פ.ר קולורדיזיין בע"מ שרשום על מוצר זה, עלה כי קיים מוצר שמשווק תחת השם של אותו היצרן שנקרא "רגינול קרם משקם" "REGINOL HAIR TREATMENT", שמאושר לטיפוח, שיקום ועיצוב השיער ואינו משמש להחלקת שיער. אזהרת משרד הבריאות לא נוגעת לתמרוק המאושר.
בנוגע  למוצר "Silk keratin Straightening Cream" (החלקת משי קרטין), ערך המשרד בירור עם חברת "ח.י. ויטמינס בע"מ"  וממנו עלה כי מאז ביטול הרישיון, המוצר לא מיוצר ולא משווק על ידה. בנוסף, על פי המידע שנמסר מהחברה, עם ביטול הרישיון החברה הודיעה לכל לקוחותיה על הפסקת שיווק ואיסוף המוצרים מהלקוחות.
משרד הבריאות מזהיר את הציבור כי שימוש במוצרים שלא קיבלו רישיון משרד הבריאות או שימוש במוצרים שלא על פי תנאי רישיונם עלולים להזיק לבריאות הציבור. יש לבדוק היטב כי התמרוקים בהם נעשה שימוש הם תמרוקים מאושרים בלבד שאינם מכילים חומרים נוספים שהרכבם לא נבדק ובטיחותם לא ידועה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה