כסף וצרכנות

שמן זית מזויף נמכר בישראל: "עלול לסכן את בריאותכם"

בשל עליות המחירים הקיצוניות והמחסור החמור שפוקד את השוק בישראל, נרשמה לאחרונה עלייה משמעותית במכירת שמן זית מזויף בישראל, שעלול לסכן את הצרכנים. ד"ר ר עדי נעלי, מנהל ענף הזית במועצת הצמחים, עושה סדר בדברים, מאשים את היבוא ושולח מסר מדאיג: "מערבבים שמן זית עם שמנים שלא ראויים למאכל אדם. לצרכן הישראלי יש סיבה לדאגה וזה מצב לא פשוט"
מערכת ice | 
שמן זית-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בשל עליות המחירים הקיצוניות והמחסור החמור שפוקד את השוק בישראל, נרשמה לאחרונה עלייה משמעותית במכירת שמן זית מזויף בישראל, שעלול לסכן את הצרכנים.
ב"ישראל היום" ערכו ראיון עם מספר מומחים בנושא, בהם גם ד"ר עדי נעלי, מנהל ענף הזית במועצת הצמחים, שסיפר על התופעה: "אנחנו רואים זיופים גם בקטגוריה של שמנים שהם לא שמני זית, שמעורבבים עם תערובות שאינן ראויות למאכל אדם. צריך למנוע את האפשרות לסכן אנשים בדברים שלא ראויים והגעה של שמנים אלה למדף. ישנה עלייה משמעותית בזיופים לאחרונה. אדם רגיל לא יכול לזהות את זה בעין".
 
לטענתו: "אנחנו מנסים יחד עם משרד הבריאות להילחם בתופעה". עוד טוען ד"ר נעלי כי אחת הבעיות הגדולות היא היבוא של שמני הזית לישראל: "ביבוא יש הסתמכות על ניירת בלבד, ולכן רואים הרבה מקרי ריקול בתחום. לצרכן הישראלי יש סיבה לדאגה וזה מצב לא פשוט".
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה ל"ישראל היום": "שירות המזון מבצע דיגום ובקרה על שמן זית מייצור מקומי ומיובא, כאשר עומדים כלים שונים למשרד בבדיקת שמן זית ובהם ביצוע דגימות מעבדה של המוצרים ככל שעולה הצורך. שמני זית מזויפים עלולים לסכן את בריאות הציבור במגוון דרכים, בין היתר אי־הצהרת אלרגנים מתאימה, שמן למאור שאינו מיועד למאכל, ועוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה