תוכן שיווקי

תרבות רוסית

תוכן מקודם |
TARBUT (צילום יחצ)
התרבות הישראלית, הושפעה רבות מהתרבות הרוסית אשר הגיעה יחד עם כל אזרחי המדינה החדשים, שעלו מרוסיה בעשורים האחרונים. אין ספק כי כמות האזרחים החדשים, להם זכתה מדינת ישראל, אינה קטנה וכפועל יוצא, ישנה השפעה אדירה וישרה בכל הקשור לתרבויות. בניגוד לגלי עלייה שונים, העלייה הרוסית פיתחה וקיימה לעצמה תרבות רוסית ענפה ונכון לכתיבת שורות אלו, עדיין נשמרת ומשומרת היא.
קצת על העלייה הרוסית
אל ישראל הגיעו מעל 1.2 מיליון רוסים במספר עליות שונות. גל העליות המשמעותי ביותר היה במהלך שנות ה- 90 וזאת בעקבות קריסתו של השלטון הסובייטי. עדויות רבות מהעולים החדשים (שכבר מרביתם אינם חדשים), גרסו כי כל יהודי פילל לעלות לישראל ופעל רבות על מנת להצליח להגיע לארץ המובטחת. כצפוי, בעת עלייה כה מאסיבית, מרבית העולים טרם הכירו את השפה העברית ואנו כבר יודעים כי עברית נחשבת לשפה קשה. ולכן, בין אם מבחירה לבין אם מהכרח, החלו פועלים ערוצי תקשורת בשפה הרוסית. אם בתחילה, כוונתם הייתה על מנת להעביר תכנים שיובנו על ידי מי שאינו דובר השפה העברית, בהמשך המאוד מוקדם, מטרתם היא שימור התרבות הרוסית וגם החלו משפיעים הם על כלל אזרחי המדינה אשר החלו לצאת אל טיול מאורגן לרוסיה בעקבות החשיפה לתרבות.
כלי תקשורת
על מנת להצליח לענות על כל הצרכים של העולים החדשים, התפתחו כלי תקשורת רבים, הן בשפה הרוסית והן בשפה העברית. מטרת כלי התקשורת הללו הייתה לענות על צרכי העולים ולעזור להם "בנחיתה רכה" יותר במדינה החדשה אשר עתידה להיות להם לבית. תודות להיות כלל העלייה הרוסית, גדולה יותר מכל יתר העליות וגם בעלת אופי מיוחד וכזה שלא "נכפה" עליו כור ההיתוך, התפתחות כלי התקשורת ברוסית והתכנים ברוסית, זכו לנפח משמעותי והם עדיין במגמת צמיחה.
בידור – כי אי אפשר בלעדיו
במסגרת התרבות הרוסית, מעבר למאפיינים של סופרים גדולים ומוכרים, קיימת נישה גדולה מאוד של תכני בידור. במבט ראשוני ובמחשבה ראשונית – בלבד – ניתן להסיק כי רק דוברי השפה הרוסית ייהנו ויצפו בתכנים אלו אך זוהי מסקנה שגויה מאוד. כמו כל שפה ובכל ערוץ, ישנן כתוביות ולא מעט דוברי שפות אחרות, נעזרים בצפייה בטלוויזיה בתכנים שונים, על מנת ללמוד ולתרגל את השפה. לפיכך, השפעת התרבות הרוסית הצליחה להשפיע על כל התרבויות בישראל ולא מעט אנשים, מעדיפים לצרוך תכני בידור מהתרבות הרוסית בלבד.
לסיכום, התרבות הרוסית חיה, קיימת ונושמת בישראל, גם כיום בו חלפו שנים רבות.  הזליגה בין התרבויות, גם אם לא נחשבה כך תחילה, מבורכת ולא מעט ישראלים וילדי העולים אשר נולדו בישראל, בוחרים לחיות אותה ולצפות דווקא בה. בעקבות התרבות הרוסית, המון בוחרים לצאת אל עבר טיול מאורגן לרוסיה ולספוג עוד ועוד מהתרבות וגם לחוות אותה ממקור ראשון. חשוב לציין, כי מרבית העולים עומדים על שמירת התרבות הרוסית והנחלתה בילדיהם ונכדיהם ולא בכדי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בלההההה
    בלהה 12/2019/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בלה
    סגור