תרבות ופנאי

הנציגה הישראלית של לוקסמבורג נוקטת צד: "אמשיך להתפלל לשובם"

טלי גולרגנט, הישראלית שנבחרה לייצג את לוקסמבורג שחוזרת להתחרות השנה באירוויזיון, בהתבטאות נדירה על המצב בישראל, "החג מייצג את חירותם של היהודים, והזיפור הזה רלוונטי בדיוק כמו לפני אלפי שנים"
שירה יום טוב |  1
טלי גולרגנט (צילום freepik, shutterstock, אינסטגרם/ taligolergant)
הנציגה של לוקסמבורג לאירוויזיון 2024, טלי גולרגנט, יהודיה וילידת ישראל, נמנעה עד כה מהתייחסויות למצב בישראל ולעמדתה, אך דווקא עכשיו, שלושה שבועות לפני שתעלה על הבמה במאלמו וברקע המתיחות סביב השתתפותה של ישראל באירוויזיון, היא יוצאת בהודעת תמיכה בסטורי בעמוד האינסטגרם שלה, ומביעה הזדהות עם החטופים.
גולרגנט, ציינה את חגיגות ליל הסדר המשפחתיות שלה וכתבה באנגלית לעקביה, "חג פסח שמח לכל החוגגים כפי שחלקכם אולי יודעים, חג זה מייצג את חירותם של יהודים ששועבדו במצרים. עם עלייה קיצונית באנטישמיות לאחרונה, זה שובר את לבי שהסיפור הזה רלוונטי בדיוק כפי שהיה לפני אלפי שנים.
"לבי עם כל אלה שלא היו פנויים לערוך אמש את ארוחת הסדר שלהם עם משפחותיהם אמש כמו שעשיתי אתמול. אמשיך להתפלל לשובם בשלום של כל בני הערובה ואמשיך להתפלל לעולם עם יותר אמפתיה, אהבה, אחדות, ושלום". לצד זאת הוסיפה את עיטור החופש הצהוב המזוהה כסמל המאבק להשבת החטופים.
גולרגנט עברה ללוקסמבורג כשהייתה רק בת 10,  לאחר שהתגוררה יחד עם משפחתה בצ'ילה ובארגנטינה. בימים אלו, היא מתגוררת בניו יורק ולא מפסיקה לחלום על הרגע בו תגיע לאירוויזיון. בריאיון לאתר, היא מספרת על השיר שלה לתחרות הבינלאומית: "הנאמבר מלא ריקוד, אורות ואווירה אירוויזיונית. הולך להיות מדהים".
 
על רקע העלייה המדאיגה במקרי האנטישמיות ברחבי העולם, ציינה טלי גולרגנט כי היא מתמודדת עם אירועים לא נעימים בלשון המעטה: "אני יודעת מה זו אנטישמיות ממש בעצמות שלי. אני מרגישה את זה כל החיים. עכשיו אני מרגישה אנטי-ישראליות שבאה ביחד עם אנטישמיות. אלה לא מקרים קיצוניים, אבל בכל פעם שאני אומרת שאני ישראלית יש מבטים ומן התרחקות כזאת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בהצלחה!!! (ל"ת)
    שי 04/2024/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור