דיגיטל וטק

הכשרה בימי קורונה: קורס סייבר חינמי בצמרת דירוג הקורסים המקוונים

באוניברסיטת ת"א פתחו לקהל הרחב קורס מלימודי מדעי המחשב, ותוך חצי שנה הוא הגיע לראש קטגוריית הסייבר של אתר ClassCentral, כשהוא עוקף קורסים של פרינסטון וסטנפורד
איתי פת-יה |  1
קורס סייבר (צילום unsplash)
באוניברסיטת תל אביב לקחו בתחילת השנה את אחד הקורסים הקיימים שלהם ופתחו אותו לכולם בחינם, וכעת חצי שנה לאחר מכן הוא כובש את צמרת הדירוג בקטגוריה שלו באתר ClassCentral.
הקורס, הקרוי Unlocking Information Security, מועבר במקור מסגרת לימודי התואר הראשון במדעי המחשב באוניברסיטה, ועוסק בפרצות במערכות הפעלה, וירוסים, הגנה מפני מתקפות סייבר והצפנה. לא פחות מ-16 אלף איש נרשמו לקורס, שכעת עם הגיעו לראש הדירוג עקף קורסים אחרים בקטגוריה של גופים מכובדים כגון האוניברסיטאות פרינסטון וסטנפורד. כמו כן, הקורס הגיע למקום השישי בקטגוריית העל של קורסי מדעי המחשב של ClassCentral, וזאת מבין 1,750 הקורסים שבקטגוריה.
עקב משבר הקורונה נפלטו עובדים רבים ממשרותיהם, וגם בענף ההייטק החילו קיצוצים. על רקע זה, וכמו כן בגלל מחיקתם של משרות מענפים אחרים במשק, נדרשות הכשרות מקצועיות שיסבו עובדים לתפקידים שיש בהם היצע, וזאת במטרה להתמודד עם העלייה באבטלה – וכמו כן לשפר את הפריון, כשגם במסגרת התכנית הממשלתית להתמודדות עם הקורונה הוסט תקציב לצורך זה.
 
קראו עוד ב-ice
זה עתה נפתח מחזור חדש של הקורס, שמתקיים פעם בשבוע ומתפרש על פני חמישה שבועות. במהלכו ניתנים לנרשמים תרגולים וכן נערכות בחינות, אם כי אין מדובר בחובה. על אף שלא נדרש ידע קודם, הקורס פונה בעיקר למי שמגיע מסביבה של הייטק – אולם לא עסק באופן ישיר בתפקידים טכניים.
בפלטפורמה edX ניתן גם כן למצוא את הקורס, שם הוא משוייך לתכנית בתשלום המזכה את בוגריה בתעודה שמוכרת בין השאר על ידי חברת צ'קפוינט. כמו כן הוא זמין בסלקוםtv, שם העלו בימי הסגר והמעבר ללמידה מרחוק קורסים נוספים של אוניברסיטת תל אביב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה לא עלאו אותו לקמפוס (ל"ת)
    נתנאל 07/2020/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור