דיגיטל וטק

שוק הענן רותח: מי חברת אבטחת המידע שמנייתה זינקה בכמעט 400% מתחילת השנה?

שוק אבטחת הענן מזנק ב-33% מדי שנה ובחסות הקורונה גדל פוטנציאל הצמיחה. לראיה, ארבע חברות בתחום זינקו במאות אחוזים מתחילת 2020. באיזו מניה בולטת מומלץ להשקיע? 
שרון טל | 
אבטחת ענן (צילום freepik)
הפריצות האחרונות לשירביט ולחברת התוכנה עמיטל הן רק טיפה בים. מאז פרוץ הקורונה חלה עלייה בשיעור העבודה מרחוק, בין היתר בענן, מה שמביא איתו סכנות רבות מצד האקרים בודדים או ארגונים שירצו לנצל פרצות על מנת לחדור ולהשיג מידע רגיש על אישים או חברות. בחסות הקורונה, נוצר מצב שמחד ההאקרים נהיו מתוחכמים יותר, ומנגד סביבת העבודה חשופה יותר ומגלמת הרבה יותר פרצות אבטחה.  
כך גדל גם הפוטנציאל של שוק אבטחת המידע, בדגש על אבטחת ענן. מסקירה שפרסמה יחידת המחקר של בנק דיסקונט, עליה חתומה מנהלת היחידה מיכל אלשיך, עולה כי שוק אבטחת הענן מוערך בפחות ממיליארד דולר בשנה, שבריר לעומת שוק אבטחת הסייבר כולו שנאמד בכ-135 מיליארד דולר. אולם, שוק אבטחת הענן הוא בעל הצמיחה הגבוהה ביותר - 33% מדי שנה, מה שבא לידי ביטוי גם במניות חברות אבטחת הענן הצומחות. 
כך לדוגמה, שווין של ארבע חברות בתחום אבטחת הענן זינק במאות אחוזים מתחילת 2020, כשבמקום הראשון מובילה Cloudflare עם גידול של 390% במניה מתחילת השנה. אחריה Zscaler שרשמה גידול של 298%. מדורגת שלישית Crowdstrike עם גידול של 256% ורביעית היא OKTA עם גידול של 118% במניה. חברות נוספות שפעילות בתחום הן צ'ק פוינט (גידול של 11% במניה מתחילת השנה), ופאלו אלטו (גידול של 34%). 
מבחינת תעודות הסל הגדולות הכוללות מניות סייבר, CIBR ו-HACK, ניכר ששתיהן רשמו תשואות גבוהות, אך נמוכות מאוד ביחס לאלו של מניות הענן וכן נמוכות מעט ביחס ל-NASDAQ. יש לזכור כי ה-NASDAQ, ובכלל זה גם תעודת הסל QQQ, חשופים מאוד ל-6 המניות הגדולות הכוללות את FACEBOOK, AMAZON, GOOGLE,,MICROSOFT APPLE ו-TESLA.
ועדיין, ביחידת המחקר של דיסקונט מסבירים כי "יש לקרוא בזהירות את מפת הסייבר. חברות שמניותיהן זינקו השנה באחוזים הגבוהים ביותר הן חברות שעונות על מגמת המעבר לענן ומעבר לפתרון הוליסטי, לדוגמא החברות CROWDSTRIKE,  CLOUDFLARE, ZSCALER  ו- OKTA שרשמו תשואות מרשימות ביותר של מאות אחוזים וכל זה בשנה אחת. לעומתן קיימות חברות סייבר אחרות שכלל לא השיגו תשואה ואף רשמו תשואה שלילית. חברות אלו הן חברות מסורתיות יותר, שהושפעו לשלילה מהשיפטינג לענן, או כאלו שרק החלו להשקיע במעבר ועדיין יש חששות כי הן לא יצליחו להשיא פירות בגין השקעותיהן". 
בהמשך לנתונים, ביחידת המחקר של דיסקונט ממליצים על מניית פאלו אלטו הצומחת: "אנו סבורים כי תחום הסייבר עוד צפוי להמשיך ולעלות, מגמה שהתחזקה מאוד בחודש האחרון כאשר מניות רבות שוברות שיאים מדי יום. אנו ממליצים להמשיך בחשיפה גבוהה לתחום הענן וכן ממליצים על חברת פאלו אלטו בקנייה במחיר יעד 366 (ביחס ל-302 בשוק)". 
עוד הוסיפו כי "אנו מאמינים באסטרטגיה של פאלו הדוגלת בחדשנות וצמיחה גבוהה, גם אם על חשבון האטה ברווחיות בטווח הקצר. בתחום אבטחת הרשתות פאלו כבר מזמן עקפה את צ'קפוינט ומתחרותיה האחרות, והפכה להיות החברה הגדולה ביותר בנתח השוק של חומות האש, עם נתח שוק של כ-25%. גם בשווי השוק פאלו מזמן עקפה את צ'קפוינט ונסחרת בכ-29 מיליארד דולר ביחס ל-17 מיליארד עבור צ'קפוינט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה