דיגיטל וטק

מכוונת לאודיו: טוויטר רוכשת את רשת הפודקאסטים ברייקר

הפלטפורמה שבה משוחחים יוצרי פודקאסטים ומאזיניהם תהפוך בעקבות הכרישה לחלק מפרויקט החברתי טוויטר Spaces, שנבחן כעת בגרסת בטא. האפליקציה של ברייקר תיסגר כבר ב-15 בינואר
רועי בהריר-פרל | 
ג'ק דורסי (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של ג'ק דורסי, pixabay)
טוויטר רכשה את פלטפורמת הפודקאסטים החברתית "ברייקר" (Breaker), כפי שהכריזו הבוקר (שלישי) שני החברות. על פי ברייקר, החבירה לטוויטר נועדה "לשפר את בריאות השיח הציבורי" בשירות, כמו גם לפעול במסגרת טוויטר Spaces - פרויקט קהילות האודיו החדש של החברה, הצפוי להתחרות ב-Clubhouse, שמאפשר למשתמשים לשוחח ביניהם עם קול, במקום בכתב. כתוצאה מהרכישה, אפליקציית ברייקר תיסגר ותרד ממדפי חנויות היישומונים לצמיתות כבר בעוד כעשרה ימים, ב-15 בינואר.
ברייקר הוקמה בשנת 2016 על ידי המנכ"ל אריק ברלין ומנהלת הטכנולוגיה בחברה ליה קאלבר וייחודה היה טמון בחיבור שנוצר בה שבין רשת חברתית למערכת פודקאסטים ובבנייה של קהילות סביב תכני אודיו על ידי אפשרות להגיב לפרקי פודקאסט, מעקב אחר פודקאסטים שחברים מקשיבים להם, שיתוף פודקאסטים אהובים ועוד.
כעת, כאמור, המערכת שנבנתה בברייקר תוטמע, ברובה, בספייסז של טוויטר - שירות שנמצא עדיין בשלב הבטא וסובל מלא מעט באגים ובעיות טכניות אחרות, לצד קשיים אתיים בכל הנוגע לאפשרויות הפיקוח על השידורים החיים ועל התכנים המועברים בהם. משתמשי ברייקר, מצדם, יאלצו להיפרד מהשירות, אבל יוכלו לייצא את רשימת המועדפים והמנויים שלהם לאפליקצית פודקאסטים אחרת, כמו למשל זו של אפל או ספוטיפיי. תכני הפודקאסטים יועברו לכל שירות אחר באמצעות RSS.
נכון לרגע זה עדיין לא פורסמו פרטי הרכישה, לרבות המחיר שאותו שילמה טוויטר עבור הטכנולוגיה והצוות של ברייקר, אבל על פי הערכות מדובר בסכום צנוע למדי. בכל מקרה, האקזיט של ברייקר ממחיש את היכולת ההולכת וגדלה של חברות פודקאסטים לייצר רווחים מהתחום שלא מפסיק להתרחב ולהתפתח.
לאחרונה, כזכור, נחתמו עסקאות גדולות נוספות בתחום הפודקאסטים, לרבות רכישתה של אמזון את Wondery ב-300 מיליון דולר ורכישתה של Sirius את Stitcher בסכום זהה. זאת, בנוסף לעסקאות התוכן שספוטיפיי סגרה בשנה האחרונה עם כמה מבין חברות הפודקאסטים הגדולות בעולם. כעת, מעניין יהיה לגלות האם טוויטר תצליח להשליט סדר ברשת האודיו שלה ולגרום למשתמשים בה להרגיש בטוחים. בנוסף, כמובן, נשאלת השאלה האם גם בעולם שאחרי הקורונה - בו הכל ייפתח מחדש - יהיה מקום לרשתות אודיו. ימים יגידו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה