דיגיטל וטק

תומכי טראמפ יחזרו? פרלר חסמה את החשבון של המנכ"ל לשעבר

לטענתו של ג'ון מאץ', שייסד את הרשת החברתית השמרנית, החסימה הגיעה בין השאר בעקבות פוסט שבו קרא לעוקביו להצטרף אליו לטלגרם. הרשת החברתית תנסה שוב לשחזר את כוחה לאחר שחזרה לפעילות מחדש
רועי בהריר-פרל | 
פרלר (צילום Pixabay)
ג'ון מאץ', מייסד הרשת החברתית השמרנית פרלר, לא מפסיק לספוג עלבונות: שבועות ספורים לאחר שפוטר על ידי הבעלים רבקה מרסר מתפקיד המנכ"ל בעקבות מעורבותה של הרשת במהומות בגבעת הקפיטול ב-6 בינואר, גילה מאץ' שחשבונו הפרטי בפרלר נחסם. לדבריו, זה קרה במהלך יום שישי האחרון, ככל הנראה בתגובה לכמה פוסטים ותגובות שהוא פרסם בתחילת שבוע שעבר.
מיד לאחר שגילה שנחסם, מאץ' העלה לערוץ שלו בטלגרם כמה צילומי מסך שמראים כי חשבונו הפך מציבורי לפרטי - לדבריו, בהמשך לפוסט שבו שאל את 722 אלף העוקבים שלו מהו לדעתם שווי השוק של פרלר ולפוסט אחר שהעלה בתחילת השבוע שעבר, בו ביקש מעוקביו להצטרף אליו לטלגרם.
כשאתר החדשות הפופולרי באזפיד ניוז ניסה לתקשר עם מאץ' דרך פרלר, התקבלה מהרשת החברתית הודעה כי החשבון של מאץ' נחסם. ואולם, זמן קצר לאחר שהאתר פנה לדובר החברה בעניין הוסרה החסימה מהחשבון של מאץ' (כפי שהוא גם הציג בצילום המסך). הדובר, אגב, סירב להגיב לעניין.
פרלר, כזכור, החליטה להתנער ממאץ' נוכח דבקותו בשמירה על מתן חופש ביטוי מלא ברשת החברתית ובחוסר התערבות של מנהליה בתכנים. ההחלטה יצאה לפועל בעקבות הפוסטים והסרטונים שהופצו בפרלר לפני, במהלך ואחרי המהומות של תומכי נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בגבעת הקפיטול - מה שהפך את האפליקציה ללא לגיטימית והביא להסרתה מחנויות האפליקציות של גוגל ושל אפל, כמו גם להפסקת התמיכה של שירותי הענן של אמזון (AWS) באתר שלה ולירידתה הזמנית מהאוויר.
מאץ', מצדו, טען שהוא דווקא ביקש להדק את הפיקוח על התכנים ברשת החברתית כדי שפרלר תוכל לחזור לחנויות האפליקציות, ולכן פוטר.
כך או כך, בשבוע שעבר, כפי שדווח כאן, פרלר מצאה בית חדש וחזרה לפעילות. על פי הדיווחים, מי שנחלצה לעזרתה היא חברת SkySilk, שהסכימה, בניגוד לחברות רבות אחרות, להעניק לה שירותי רשת.
כעת, נראה שהרשת החברתית שהוקמה בשנת 2018 כאלטרנטיבה לטוויטר ולפייסבוק ששמה לעצמה מטרה לאפשר למשתמשיה חופש ביטוי מלא, יוצאת לדרך חדשה - כפי הנראה, קצת פחות חופשית ונטולת רסן. עד לירידתה מהאינטרנט בחודש שעבר, היו לפרלר 15 מיליון משתמשים ששיתפו להנאתם תיאוריות קונספירציה, מסרי שנאה ואלימות מילולית. האם היא תוכל לשחזר את כוחה ואולי אף להגדיל אותו? תלוי עד כמה תומכי הנשיא לשעבר דונאלד טראמפ עדיין מאמינים בו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה