דיגיטל וטק

רמי לוי ושי באב"ד: מי היה תחת מעקב של NSO?

העיתון הכלכלי, כלכליסט, ממשיך את סדרת התחקירים שלו על NSO וחושף רשימה ארוכה של אנשים שהיו תחת מעקב המשטרה: ראשי מחאה, בנו של ראש הממשלה לשעבר ומנכ"לים במשרדים ממשלתיים
מערכת ice |  4
רמי לוי ושי באב"ד (צילום יחצ, פלאש 90/ הדס פרוש, pixabay)
העיתון הכלכלי "כלכליסט" ממשיך את סדרת התחקירים שלו "NSO בשירות המשטרה" והבוקר (שני) תומר גנון מפרסם כי לא מדובר בתקלה נקודתית אלא שיטה ממוסדת של משטרת ישראל, עשרות מקרים נחשפו הבוקר.
לפי הפרסום של כלכליסט, פוליטיקאים, אנשי עסקים בכירים, מנכ"לי משרדים ממשלתיים, ראשי ערים, מנהלי חברות ענק, עיתונאים, מארגני מחאות מכל סוג ומין כמעט, יועצי ראש הממשלה ובני משפחתו היו תחת מעקב משטרתי. אנשי צוות המ"מ (מבצעים מיוחדים) בחטיבת הסייבר־סיגינט המשטרתית חודרים במשך שנים באופן סמוי וללא צווים מבית המשפט באמצעות פגסוס ("סייפן" בעגה המשטרתית) לטלפונים של אזרחים ומשתלטים עליהם בלי היתר בחוק לעשות זאת ובלי צו מבית משפט, מתוך הבנה ששופטים לא יאשרו התנהלות כזאת.
 
בין "הנדבקים" במעקב המשטרתי דרך תוכנת פגסוס: קרן טרנר-אייל, שי באב"ד מנכ"לים של משרדים ממשלתיים שנבדקו בנוגע להדלפות לעיתונאים, מנכ"לית משרד המשפטים לשעבר, אמי פלמור, רמי לוי שנחשד בשוחד בתמורה לתוספות בנייה, יאיר כץ יו"ר ועד עובד התעשייה האווירית שנחקר בחשד לסחיטה באיומים לצורך התפקדות שלהם לליכוד.
מכת הדבקה הייתה גם באנשים מפתח במשפט נתניהו כמו אבירם אלעד מי שהיה עורך וואלה לשעבר, אילן ישועה מנכ"ל וואלה לשעבר, סטלה הנדלר מנכ"לית בזק לשעבר, אבי ברגר מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, דודו מזרחי מנכ"ל בזק, איריס אלוביץ' ושלמה פילבר. וגם בנו של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו.
המשטרה מסרה אתמול בתגובה: “בהתאם לפרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה בדבר מינוי צוות הבדיקה, משטרת ישראל משתפת פעולה באופן מלא ובשקיפות עם צוות הבדיקה שכאמור החל את עבודתו. מעבר לכך ומטבע הדברים ככל שיעלו פרסומים לא נתייחס לפרטי הבדיקה או תיקי חקירה שונים”.
ד"ר מייק דהאן, מרצה במחלקות לתקשורת ומנהל ומדיניות ציבורית במכללה האקדמית ספיר: "טיפין טיפין מתגלה תמונה קשה ביותר של הפרת זכות בסיסית לפרטיות בישראל. הכל עוד דורש בדיקה והוכחה, אבל אפילו אם מקצת הגילויים נכונים זו מכה איומה לדמוקרטיה בישראל. הפרשה הזאת מעידה על התרבות הארגונית האנטי דמוקרטית הרווחת במשטרה, מהקצינים ועד לאחרון השוטרים. של גוף במשטר לא דמוקרטי. לא צריך להיות משפטן כדי לדעת שאסור לעשות שימוש בטכנולוגיות הללו ללא פיקוח. חדירות סיטונאיות לניידים באמצעות רוגלות ללא צו שופט וללא פיקוח הולם עלולות להיות הקש ששובר את גב הגמל. חייבת להתבצע מיידית חקירה לאורך ולרוחב: מה הייתה השיטה, באילו אמצעים כאלה ואחרים השתמשו, ממתי, מי נתן את ההוראה, למי הייתה גישה לרוגלות, מי ידע, מה היקף התופעה, איזה שימוש נעשה במידע, איפה היה קיים המידע, האם הושמד או שנשמר חס וחלילה לשימוש עתידי. דמוקרטיה שברירית כשלנו לא יכולה להשאיר אפילו אבן אחת על מקומה בפרשה הזאת, והאחראים חייבים להיות מסולקים משורות המשטרה והפרקליטות".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אסון ל דימוקרטיה . מי נתן את ההוראה, נרחיב מי נתנו את
    דויד ורומח בידו 02/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועדת חקירה ציבורית שלא נגועים בעובש.
    סגור
  • 3.
    תעברו לטלפון כשר
    תעברו לטלפון כשר 02/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפיתרון לעבור לטלפון כשר
    סגור
  • 2.
    תופרים תיקים וחליפות
    יוסיפון 02/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משפט נתניהו משפט דרייפוס.
    סגור
  • 1.
    ביבי צדק.
    זהבה גלאון 02/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנחנו למדים שכל הזעקות והכתובות היו על הקיר. כנראה
    סגור