השוק

טלטלה באל-על: המנכ"ל לשעבר יקים מתחרה עם שי באב"ד?

לפי דיווחים, השניים צפויים להקים חברת תעופה ישראלית, רביעית במספר, שתתחרה בשלושת החברות הישראליות החזקות אל על, ארקיע, וישראייר
מערכת ice |  6
גונן אוסישקין (צילום ויקיפדיה, יחצ)
עברה שנה מאז שמנכ"ל אל על לשעבר, גונן אוסישקין עזב את תפקידו הנוצץ בחברת התעופה, וכעת מגיעים דיווחים על כוונות להקים חברת תעופה חדשה בארץ, שתתחרה בענקית התעופה. מי שחובר אליו אוסישקין להקמת חברת התעופה הרביעית של ישראל לפי הדיווחים הוא שי באב"ד, מנכ"ל משרד האוצר לשעבר.
בישראל קיימות היום שלוש חברות תעופה: אל על, ישראייר, וארקיע, (מלבד חברת הבת של אל על, "סאן דור"). אם הדבר יצא לפועל הבשורה שמנסים שהנים להוביל היא מחירי הלואו קוסט. לצורך העניין הזה החל גיוס של מאות מיליוני דולרים שייתכן ורובו ימומן על ידי  הלואו קוסט האמריקאית BlueJet Airlines.
מנכ"ל משרד האוצר לשעבר באב"ד, הכחיש את הדברים האמורים שהתפרסמו הבוקר ב"כלכליסט", וטען כי הפרסום אינו נכון. בכלכליסט פרסמו הבוקר כי חברת הלואו קוסט האמריקאית תשקיע 10 מיליון דולרים בחברת התעופה שיקימו אוסישקין ובאב"ד. עוד נכתב כי גם מיליונר ישראלי ישקיע סכום כזה, ואת היתר ינסו לגייס מחברות הביטוח והבנקים.
 
באב"ד מי שכיהן כמנכ"ל האוצר ומונה לפני מספר חודשים לתפקיד בכיר אצל מוטי בן משה, באלון רבוע כחול, הודיע לפני ארבעה חודשים כי הוא מעוניין לנהל חברות תפעוליות ולא לנהל חברות החזקה. בן משה קיבל את בקשתו של באב"ד ושיחרר אותו מתפקידו.
כזכור, לפני שנה פרש אוסישקין מתפקידו כמנכ"ל אל על בשיאו של המשבר שפקד את החברה לאור מגיפת הקורונה. אוסישקין פרסם אגרת פרידה שנשלחה לכלל העובדים בחברת התעופה שחוותה את השנה הקשה ביותר שלה ב-2020 עם משבר הקורונה שהשבית את פעילותה כמעט לחלוטין.
אוסישקין מסר: "אנשי אל על, לפני 17 שנה הצטרפתי לאל על כקצין ראשון בצי 747-200, עם תקוות, חלומות ותחושת גאווה על היותי חלק מחברה המסמלת את כל הטוב והיפה שיש לישראל להציע. מאז מילאתי מגוון תפקידים ומקצועות ואני מוקיר תודה על כך שדירקטוריון החברה ומנהליה אפשרו לי להגשים את חלומותיי ושאיפותיי לאורך השנים. בכל אותן התחנות והצמתים פגשתי אנשים מדהימים, חלקם הפכו לי לחברים לחיים. אם הייתי יכול הייתי נפרד ומחבק כל אחת ואחד מכם כשותפים לדרך, אך מאחר והדבר אינו אפשרי אני מבקש להביע את תודתי והערכתי באמצעות מכתב זה".
עוד כתב אוסישקין: "למרות ששנת 2020 הייתה קשה ביותר עבור חברת אל על, אני שמח על כך שהחברה צלחה כל מכשול שעמד בפניה והיא תישאר המוביל הלאומי עוד שנים רבות. המשבר הגדול בתולדות התעופה טרם הגיע לסיומו ואני לא שוכח שרבים מאנשי החברה נמצאים עדיין בחל"ת, אך הולכים ומתרבים הסימנים לתקווה גדולה. כל מדינות העולם מתחסנות, היקפי הבדיקות גדלים והממשלות מבינות שיש למצוא כל דרך על מנת לפתוח את השמיים ולחדש את הקשרים האוויריים".
המנכ"ל הפורש המשיך למנות את הקשיים עמם התמודד הענף, ובכללו אל על, בשנה האחרונה: "התלאות עוד לא הסתיימו, ובפני החברה עומד אתגר לממש את תוכנית התייעלות כדי שהיא תוכל לתפוס את מקומה הראוי בקרב ענקיות התעופה ולהתחרות כשווה בין שווים על ליבו של הלקוח. בשנות כהונתי כמנכ"ל הזרעים להצלחה נזרעו. ביחד עשינו לילות כימים והפכנו כמעט כל אבן על מנת שאל על תשנה את פניה: רשת הנתיבים מגוונת, המטוסים חדישים והצי צעיר וטוב יותר משל המתחרים, מערכות מחשוב חדשניות, מוצר משודרג, שף חדש עם תפריט מצוין, מועדון נאמנות חזק עם כרטיס ששבר שיאים, שירות מעולה, והכי חשוב אנשים מחויבים שעושים את ההבדל ועוד המון. כל אלה מחכים לפרוץ, רק אם תינתן ההזדמנות. מה שתכננו ועשינו בעבר יהיה רלוונטי ביום שאחרי הקורונה. היום הזה בוא יבוא".
לסיום כתב: "אני מסיים את התפקיד ברגשות מעורבים של גאווה גדולה לצד עצבות. גאווה על כך שבסערה הגדולה ביותר שפקדה את אל על, עלה בידנו להגיע לחוף מבטחים. עצבות על כך שלא הגענו לשם עם כל אנשינו. אני יודע כי החודשים האחרונים היו קשים מאוד עבורכם, מרביתכם שוהים בבית כבר חודשים ארוכים ומועד החזרה עדיין לא ברור. אל תאבדו תקווה, אל על תישאר לעוד שנים רבות ותהיה חזקה יותר מתמיד. אני מאחל למחליפי, אביגל שורק, הצלחה רבה. מההיכרות ביננו אני בטוח כי הוא האיש הנכון להצעיד את אל על קדימה ביחד עם צוות ההנהלה ואנשי אל על המסורים והמקצועיים. תם ולא נשלם, אני מסיים את התפקיד אך אינני נפרד מאל על כי היא תמיד תהייה חלק משמעותי ממני. באהבה גדולה".
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    El Al
    Shir 02/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    El Al is a rubbish airline, Althea I fly to Israel vet often, I never fly with El Al. The service is terrible and the staff are horrible.
    סגור
  • 4.
    זו לא חברת תעופה , זו חברת תווך . עוד בלוף ישראלי חמדן
    אזרח ותיק 02/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 2
    כל השירותים בחברה יהיו במיקור חוץ . כלומר העובדים היחידים בה יהיו המנהלים והמזכירות . אם יקרה משהו הכי קטן בחברות מיקור החוץ - החברה תמות . לא הייתי משקיע בה אגורה כולל חשיבה לטוס בה
    סגור
  • גם אם אתה צודק, השאלה היחידה היא אם זה עובד
    יענקלה 02/2022/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם הנוסע מקבל מוצר תעופה רגיל במחיר הנמוך בישראל, הכל בסדר. זה כל מה שמעניין.
    סגור
  • 3.
    ואיזו בשורה הם יכולים להביא מישראל לעולם הלואו קוסט??
    חחחח 02/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    איזה ניסיון יש לבאבד בתחום התעופה? כיום רוב חברות הלואו קוסט מפסידות סכומי עתק ולהם יש באמת שוק ענק מסביבן... כאן לאן בדיוק יטיסו לואו קוסט במחיר שיתחרה בקיימות? לירדן? לאמירויות? למצרים?... שיהיה לכם בהצלחה
    סגור
  • 2.
    גוגל החדשות את ICE וניקו?:
    איתן בוקס 02/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה ?????: אני לא מצאתי סיבה. נקודה.
    סגור
  • 1.
    המפתחות להצלחה: טיסות בשבת, מבנה שכר סביר ומחיר טוב
    אודי הרפז 02/2022/02
    הגב לתגובה זו
    8 0
    בלי זה, אין לכם סיכוי להצליח מול החברות הקיימות כי אין בשורה.
    סגור