דיגיטל וטק

אפל מכריזה: זה השינוי שיעבור האייפון בשנה הבאה

בצעד מפתיע, אפל הודיעה היום כי תאמץ את תקן ההודעות RCS. הפיצ'ר החדש יושק באמצעות עדכון תוכנה "בהמשך השנה הבאה" ויביא עמו מגוון רחב של תכונות בסגנון iMessage להעברת הודעות בין משתמשי אייפון ואנדרואיד
מערכת ice | 
אייפון (צילום shutterstock)
על רקע הלחץ של הרגולטורים והמתחרים כמו גוגל וסמסונג, אפל החליטה לאפשר את תקן ה-RCS, אשר מביא תכונות בסגנון iMessage לטקסטים חוצי פלטפורמות.  גורמים בחברה אמר כי החברה מאמינה ש-RCS תציע יכולת פעולה הדדית טובה יותר עבור הודעות חוצות פלטפורמות.
למי שלא מכיר, ה-RCS מביאה תכונות רבות בסגנון iMessage להעברת הודעות בין פלטפורמות בין מכשירי אייפון ומכשירי אנדרואיד. זה כולל דברים כמו אישורי קריאה, מחווני הקלדה, תמונות וסרטונים באיכות גבוהה ועוד.
 
היישום של RCS של אפל יעניק למשתמשים גם את היכולת לשתף את מיקומם עם אנשים אחרים בתוך שרשורי טקסט, אומרת החברה. שלא כמו SMS רגיל, RCS יכול לעבוד גם על נתונים ניידים או Wi-Fi.
אבל באותו זמן, iMessage לא הולך לשום מקום. היא תמשיך להיות פלטפורמת ההודעות המשמשת לכל התקשורת בין משתמשי אייפון. RCS פשוט יחליף SMS ו-MMS וקיים בנפרד מ-iMessage.
ההחלטה של אפל לאמץ את RCS באה בעקבות שנים של לחץ מצד כמה מהמתחרות שלה, כולל סמסונג וגוגל. עד היום, החברה התנגדה ללחץ הזה ובמקום זאת הכפילה את iMessage. עם זאת, הוא הוציא כמה שיפורים לחוויית ה-SMS בין מכשירי iPhone ו-Android.
סביר להניח שמשתמשים רבים לא יבינו את הבעיה הגדולה שנוצרה עקב הרצון של אפל לשמור על ייחוד ה-iMessage, זאת מאחר שבארץ קיימת פופולריות גדולה יותר לאפליקציות מסרים כמו וואטסאפ וטלגרם, בניגוד לארה”ב למשל.
כאשר משתמשי iMessage של אפל שולחים ביניהם הודעות באמצעות האפליקציה, ההודעות מופיעות בבועה כחולה עם תמיכה במגוון פיצ’רים כמו שיחות קבוצתיות, משלוח מדיה באיכות גבוהה ועוד, ואילו הודעות ממכשירי אנדרואיד שנשלחו כ-SMS/MMS מופיעות בבועה ירוקה וללא תמיכה בפיצ’רים מתקדמים.
 
למרות שאפל הפתיעה רבים בתעשיה עם ההודעה על אימוץ תקן ה-RCS במכשיריה בשנה הבאה, זאת לאחר שנים בהם חברות רבות בהן סמסונג וגוגל, שאימצה את תקן ה-RCS עוד ב-2019, לחצו על אפל במשך שנים, אי אפשר לומר כי מדובר בהפתעה מוחלטת.
כמו כן, נכון לרגע זה אין מידע ספציפי על האופן בו אפל תיישם את תקן ה-RCS במכשירי האייפון, כאשר הובהר בהודעה כי השימוש ב-RCS יתבצע לצד ה-iMessage, ולא במקומו או כחלק ממנו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה