דיגיטל וטק

אילון מאסק במרדף אחרי גוגל: יצליח לגייס מיליארד דולר?

סטאטאפ הבינה המלאכותית של איש העסקים אילון מאסק, xAI, אשר רק לאחרונה השיק את המוצר הראשון שלו, הצ'אטבוט גרוק, כבר הצליח לגייס 135 מיליון דולר. כעת מסתמן שהיא רוצה להתחרות בשחקנים החזקים בשוק כמו OpenAI, ויוצאת בגיוס של מיליארד דולר
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום pexels, יוטיוב/ The Babylon)
חברת xAI, סטאטאפ הבינה המלאכותית של איש העסקים אילון מאסק, השיקה רק לאחרונה את המוצר הראשון שלה, הצ'אטבוט גרוק, אשר זכה לתהודה ב-X (טוויטר לשעבר) הרבה בזכות הפרסומים של מאסק.
החברה גייסה לאחרונה 135 מיליון דולר ממשקיעים וכעת, נראה שהיא יוצאת בגיוסים של מיליארדר דולר בתקווה שזה מה שיעזור לה להתחרות בשחקים החזקים בשוק הבינה המלאכותית (OpenAI ו-גוגל ועוד).
 
המידע על הגיוסים מבוסס על מסמכים ש-xAI, הגישה לרשות ניירות הערך האמריקאית  לפי המסמכים, החברה כבר גייסה 135 מיליון דולר, והמשקיעים מתבקשים להתחייב למינימום של 2 מיליון דולר כל אחד.
שוק הבינה המלאכותית הפך לדבר החם בתעשיית ההייטק העולמית, הרבה בזמן הצ'אטבוט הפופולארי, ChatGPT, של חברת OpenAI. למי שלא ידע, מאסק, נמנה בין מייסדי החברה, אך הוא עזב אותה בשנת 2018. 
מאז השוק רק נמצא בעלייה, כאשר מוקדם יותר השנה OpenAI גייסה  10 מיליארד דולר ממיקרוסופט, בעוד שגוגל הודיעה על השקעה של 2 מיליארד דולר בחברה ה-AI המתחרה אנתרופיק, ומטא משקיעה מיליארדים בפיתוח מוצרי AI.
מאסק, השיק בחודש יולי האחרון את חברת הבינה המלאכותית שלו לטענתו על מנת "להבין את האופי האמיתי של היקום". בחודש שעבר הכריז מאסק כי המשקיעים ב-X יחזיקו ב-25% מ- xAI. מאסק טען לאחרונה כי "בינה מלאכותית תוכל לעשות הכול", זאת על אף שגם העביר ביקורת על ההתפתחויות וחתם על המכתב שקרא להפסקה בפיתוח מערכות AI.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה