דיגיטל וטק

חברת הפינטק סוגרת משרדיה בישראל: מאות עובדים יפוטרו

חברת הפינטק "ברקס" שהקימה את המרכז הישראלי בקיץ 2021 החליטה לסגור אותו עקב קיצוצים שעושה החברה בעקבות הפסדים כספיים אליהם נקלעה, בברקס אמנם הבטיחו להעסיק ישראלים רבים אך כעת מקפלים את פעילות החברה בארץ
מערכת ice |  3
משבר בהיי-טק (צילום shutterstock, freepik)
חברת הפינטק האמריקאית ברקס הקימה את המרכז הישראלי בקיץ 2021, לאחר שרכשה את הסטארט-אפ Waev של נדב ליאור ואף מינתה אותו למנהל המרכז, בחברה אמנם הבטיחו להעסיק עובדים ישראלים רבים, אך כעת נאלצים לקפל את הפעילות בארץ עקב הפסדים רבים.
ברקס החליטה על סגירת המרכז כחלק מקיצוצי עובדים הנעשה בחברה ובסך הכל יפוטרו 282 עובדים במרכז בישראל. מדובר בקיצוץ העובדים השני שעושה החברה, לאחר שבפעם הקודמת פוטרו 11% מהעובדים. החברה הוקמה בשנת 2017 על ידי צמד יזמים ברזילאים  בני 21 והחלה בהנפקת כרטיסי אשראי לחברות סטארט-אפ צעירות בעמק הסיליקון בארצות הברית. המרכז הישראלי של החברה עסק בתחום החשבונות העסקיים לסטארט-אפים ולעסקים קטנים ובינוניים.
 
היא גייסה בסך הכל מעל 1.2 מיליארד דולר ממשקיעים, כאשר הגיוס האחרון של ברקס היה בתחילת 2022 ועמד על סכום אסטרונומי של 12.3 מיליארד דולר. אולם עם פרוץ הקורונה החל משבר גדול בשוק ההייטק וברקס נאלצה להתפזר לכיוונים רבים מדי ולשרוף כסף רב מדי עד אשר הגיעה למצב של הפסדים בשווי 17 מיליון דולר בחודש.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שמה ברקס (ל"ת)
    שחר 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    לא הבנתי
    דנוש 02/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה מתנהלים עסקי אויר (לופט גשפטען) בימינו.
    סגור
  • 1.
    ניתגבר...
    יהודי 02/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    יש גל כזה של חברות זרות שיוצאות מפה או מצומצמות מאד. חבל, אבל שום דבר לא ישבור אותנו. האנשים האלו יתחילו סטארטאפים ויחזקו חברות אחרות ויהיה פה בום של צמיחה!
    סגור