השוק

סטארט-אפ הענק פושט רגל: חובות בסך כחצי מיליארד דולר

Thrasio, סטארטאפ מוביל באמזון, הגיש בקשה לפשיטת רגל, זאת אחרי גיוסים במיליארדי דולרים ממשקיעים שמעוניינים להרוויח כסף על שיגעון המוכרים מצד שלישי. סדקים בשוק החלו להתפתח בשנה שעברה, כשאגרגטורים רבים התקשו לנווט בזמן ההאטה בצמיחה במסחר האלקטרוני ובכלכלה הרעועה
מערכת ice |  3
משבר בהיי-טק (צילום shutterstock, freepik)
Thrasio, סטארטאפ מוביל באמזון הגיש בקשה להגנת פשיטת רגל בבית המשפט בניו ג'רזי ביום רביעי. החברה אמרה שהיא סיכמה עם המלווים לגלח כ-495 מיליון דולר מהעומס על החובות שלה, כמעט חצי מיליארד דולר. Thrasio אמרה כי חלק מהנושים התחייבו לספק לה עד 90 מיליון דולר בהון חדש, שלדבריה יפנה לפעילות שוטפת, ויאפשר לה להמשיך עם מותגים בפורטפוליו שלה.
"Thrasio היא אחת המוכרות הגדולות של צד שלישי בשוק אמזון, ועם מאזן מחוזק והון חדש, נהיה מצוידים יותר לתמוך במותגים שלנו, להרחיב את התשתית שלנו ולאפשר הזדמנויות עתידיות", אמר מנכ"ל Thrasio, גרג גרלי. בהצהרה.
 
Thrasio וצוברים אחרים של אמזון גייסו מיליארדי דולרים ממשקיעים שמעוניינים להרוויח כסף על שיגעון המוכרים של צד שלישי. אגרגטורים רכשו מוצרים וחלונות ראווה מבטיחים באמזון, כדי להשתמש בנתונים ובמומחיות התפעולית שלהם כדי להגביר את המכירות. אבל ההייפ החל לדעוך בשנה שעברה כשהמגיפה הסתיימה, צמיחת המסחר האלקטרוני הואטה ואי הוודאות הכלכלית גברה.
Thrasio, שדורג במקום ה-40 ברשימת CNBC Disruptor 50 לשנת 2022, גייסה 3.4 מיליארד דולר. החברה הסתכלה בשלב מסוים על יציאה להנפקה ציבורית באמצעות חברת רכישה למטרות מיוחדות, או SPAC, אך התוכניות נגנזו עקב תהליך ביקורת מסובך, כך דיווח בעבר CNBC.
החברה פיטרה כ-20% מעובדיה ב-2022 וראתה כמה מנהלים עוזבים, כולל המייסד השותף ג'וש זילברשטיין. באותה שנה היא מינתה את גרילי, ותיק באמזון שפיקח על פיתוח תוכנית הנאמנות Prime שלה, כמנכ"ל שלה, כמחליף של המייסד-שותף קרלוס קשמן, שנותר חבר במועצת המנהלים של Thrasio.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עיתונאות?
    רמה נמוכה 03/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תת רמה של כתבה כמו רוב התוכן פה באתר
    סגור
  • 2.
    חדלות פרעון, לא פשיטת רגל. ג'יזס. (ל"ת)
    חובבני 02/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    ככה זה כשמתלהבים מקוסמים
    גבי ל. 02/2024/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כשאתה ילד אתה מתלהב מקוסם. כשאתה מתבגר אתה מתלהב מקוסם אבל יודע שזה אחיזת עיניים ובכל זאת נהנה כי עבור כמה גרושים קיבלת הנאה לרגע. כשאתה משקיע מיליונים בקוסמים כשהקסם הולך גם המיליונים.
    סגור