השוק

אבי לוי מתרחב בגרמניה: להב אל.אר השלימה רכישה של 15 נכסים

להב אל.אר שבשליטת איש העסקים אבי לוי השלימה רכישת 15 מתחמי קניות בגרמניה בעסקה בהיקף כולל של 37.5 מיליון אירו; העסקה משקפת תשואה של 16.5% על ההון העצמי
ניצן כהן | 
אבי לוי, יו"ר דלק ישראל (צילום pexels, יחצ)
איש העסקים אבי לוי שעלה לכותרות אחרי שרכש את תחנות הדלק "דלק" שהיו בבעלות איש העסקים יצחק תשובה, מתרחב בגרמניה. להב אל.אר שבשליטתו השלימה רכישת 15 נכסים בגרמניה בעסקה בהיקף כולל של 37.5 מיליון אירו.
מרבית הנכסים שנרכשו הם מרכזי קניות שכונתיים. שכ"ד השנתי בנכסים מסתכם בכ- 3.95 מיליון אירו, צמוד למדד המחירים לצרכן הגרמני, המגלם תשואה לעסקה (CAP) ממוצעת של כ-10.6%, תשואת C.O.C ממוצעת של כ-13.9% (תשואה לאחר הוצאות ותשלומי קרן וריבית) ותשואה ממוצעת להון עצמי של כ-16.5%.
 
בנוסף מעדכנת החברה על מכירת 3 נכסים מסחריים ועל מו"מ למכירת 6 נכסים נוספים בגרמניה, נכסים שהליך השבחתם הסתיים. 3 הנכסים כאמור, נמכרו בתמורה של כ-9.3 מיליון אירו, שכ"ד השנתי בנכסים מסתכם בכ-500 אלף אירו, המגלם תשואה לעסקה (CAP) ממוצעת של כ-5.16%.
נכון להיום הפורטפוליו של להב מורכב מ- 13 נכסים בערים שונות בגרמניה, בשטח מצטבר של כ-44,384 מ"ר (על קרקע של כ- 118 דונם), עם פוטנציאל השבחה של למעלה מ-15,000 מ"ר (בתוספת שטחים ריקים מהשכרה של כ-1,380 מ"ר).
הנכסים מושכרים לתקופות ארוכות (ממוצע תקופת השכירות כ-6 שנים), למגוון רשתות מוכרות וחזקות, מתחום: הסופרמרקטים, הנון-פוד, פארם, מזון לבית, מזון לחיות, ריהוט לגן ,DIY, ועוד. השוכרים הינם רשתות מוכרות, כגון: DM NETTO, KIK, PENNY, JAWOLL, FRESSNAPE, HAMMER, DANISCHES, GARDEN CENTER, FISHBULL ועוד, רשתות המוכרות בנכסי הפורטפוליו הקיים של החברה.
בגין 13 הנכסים הועמדו לחברות הבנות 6 הלוואות מבנקים מקומיים בסך של כ-  21.015 מיליון אירו, הלוואת non-recourse, ללא קובננטים הקשורים לשווי הנכסים, לתקופה של 10 שנים, בריבית קבועה שנתית ממוצעת של כ-4.59% נומינלית לא צמודה והחזר קרן שנתית ממוצעת של כ-2.46%.
הנכסים בעלי פוטנציאל השבחה גדול, עם פוטנציאל ללמעלה מ-15,000 מ"ר זכויות בניה (בניית מבנים נוספים והרחבת שטחים קיימים), בתוספת השכרת שטחים ריקים מהשכרה (כ-1,380 מ"ר), הגדלת שכ"ד (מחיר שכירות ממוצע של- 1 מ"ר לחודש של כ-5.4 אירו, (מתחת למחיר שוק) והארכת הסכמי שכירות וזאת אל מול מחיר הזדמנותי.
באשר ל-2 נכסים מסחריים נוספים בגרמניה. קיבלה החברה הלוואת מוכר של כ- 5.82 מיליון אירו, לשנתיים בריבית קבועה שנתית של כ- 2.5% נומינלית לא צמודה,  ללא החזר קרן. במקביל, התקבלה הצעה לא מחייבת מבנק מקומי להעמדת הלוואות בסך של כ-6.8 מיליון אירו, לתקופות של 10 שנים, הלוואות non-recourse, ללא קובננטים הקשורים לשווי הנכסים, בריבית קבועה שנתית של כ- 3.8% נומינלית לא צמודה והחזר קרן של 2.5% לשנה.
בכוונת החברה לפעול לקבלת ההלוואה הבנקאית לאחר חתימת ההסכם המחייב מאחר והלוואת המוכר נועדה לגשר בלוחות הזמנים של העסקה (אם כי בשנתיים הראשונות תנאי הלוואת המוכר מצוינים וייתכן וההלוואה תוחלף רק במהלך השנתיים הבאות).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה