השוק

דוראל פרסמה תחזיות טובות והמניה משלימה עליות של 30% בחודש

דוראל פרסמה היום את הדוחות הכספיים שלה ואיתם היא פרסמה את התחזיות לשנים הקרובות ואלה היו תחזיות מרשימות למדיי שלא חמקו מעיני המשקיעים; מניית דוראל עלתה ב-30% בחודש
ניצן כהן | 
יקי נוימן, מנכ"ל דוראל (צילום טל שחר, pexels)
דוראל פרסמה את הדוחות הכספיים ל-2023 שהיו לא רעים בכלל אבל הסוכריה של החברה למשקיעים הייתה התחזיות שהיא סיפקה לשנים הקרובות וזה הספיק למשקיעים לרוץ למניה שעלתה היום ב-4% והשלימה מהלך עליות של 30% בחודש אחד.
אם כן, מהדוחות של החברה עולה כי דוראל חצתה את רף ה-1,000 מגה-ואט המוכנים והמחוברים לרשת החשמל, בשילוב 637 מגה-ואט שעה של אגירת אנרגיה. צבר הפרויקטים הבשל של החברה עומד על 2,884 מגה-ואט בשילוב 2,523 מגה ואט שעה אגירת אנרגיה, כשלחברה מלוא ההון העצמי הנדרש להקמת פרויקטים אלה. 
 
 ההכנסות המצרפיות של תאגידי הפרויקטים ממכירת חשמל ומסחר בחשמל בשנת 2023 גדלו בכ-60% לכ-174 מיליון שקל. החברה עדכנה כי היא צופה גידול משמעותי בהכנסות בשנים הקרובות ואלה ינועו בטווחים של: 600-650 מיליון שקל בשנת 2024, כ-1.1 מיליארד שקל בשנת 2025 וכ-1.5 מיליארד שקל בשנת 2026.
עוד עולה מנתוני החברה כי ה-EBITDA המצרפי של תאגידי הפרויקטים ממכירת חשמל ומסחר בחשמל בשנת 2023 גדל בכ-21% לכ-108 מיליון שקל.
בשבועות האחרונים דיווחה החברה על אירועים משמעותיים בארה"ב, בהם: חתימת מזכר הבנות עם גוף השקעות בינלאומי להשקעה הונית של 400 מיליון דולר ב-Doral LLC, חברת הבת האמריקנית, שיספק לה את מלוא ההון הדרוש להקמת צבר משמעותי ביותר של כ-2 ג'יגה-ואט בארה"ב. ההתקשרות משקפת לקבוצת דוראל שווי נגזר של כ-400 מיליון דולר רק מאחזקותיה בחברת הבת האמריקאית.  
עוד דיווחה החברה על התקדמות בפרויקט הדגל באינדיאנה, Mammoth Solar, שחלקו הראשון (אינדיאנה דרום) בהספק של 480 מגה-ואט סיים את הקמתו וצפוי להתחבר לרשת בחודשים הקרובים. שני חלקי הפרויקט הנותרים, אינדיאנה דרום (360 מגה ואט) ואינדיאנה מרכז (720 מגה ואט) נכנסו למסלול המהיר של רשת PJM האמריקנית לקבלת הסכם חיבור לרשת החשמל. הפרויקטים צפויים לקבל הסכמי חיבור לרשת כבר במהלך שנת 2024, והחברה מדווחת כי Doral LLC נמצאת במו"מ להעלאת מחירי מכירת החשמל עבור פרויקטי אינדיאנה דרום ומרכז 2 (720 מגה ואט).  
יקי נוימן, מנכ"ל קבוצת דוראל: "אנו מסכמים שנה של תנופה אדירה בכל החזיתות, תוך צמיחה משמעותית בהכנסות, ברווחיות ובצבר הפרויקטים הבשלים. חצינו לראשונה רף הספק של 1 ג'יגה-וואט מוכן ומחובר לרשת, וחתמנו על שורה של עסקאות אסטרטגיות בארה"ב, בראשן מזכר הבנות עם גוף ניהול השקעות בינלאומי להשקעה הונית של 400 מיליון דולר בחברת הבת האמריקאית של דוראל.
"התנופה האדירה שהחברה מציגה בכל תחומי פעילותה, יביאו את החברה להכנסות של למעלה ממיליארד ש"ח כבר בשנה הבאה. נמשיך לפעול במלוא הכוח להגדלת צבר הפרויקטים ומקורות ההכנסה שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה