השוק

דו"ח חזק לכלל ביטוח: מתקרבת למימוש מדיניות חלוקת הדיווידנדים

כלל ביטוח השלימה שורה של פעולות אסטרטגיות שכללו את רכישת חברת כרטיסי האשראי MAX, תוכנית פרישה מרצון, מימון מחדש וכמובן מלחמת חרבות ברזל ואחרי כל זה היא עברה לרווחיות כשבחברה מעריכים שבשנה הבאה יבואו התוצאות של MAX לידי ביטוח
ניצן כהן | 
יורם נווה, מנכ"ל כלל ביטוח (צילום סיון פרג', shutterstock, וידאו הד)
כלל ביטוח השלימה בשנת 2023 את אחת השנים החשובות בתולדותיה ומדובר באחת מחברות הביטוח הוותיקות והחשובות בעולם הכלכלי הישראלי. כלל ביטוח השלימה השנה את רכישת חברת כרטיסי האשראי MAX והפכה מחברת ביטוח לחברה פיננסית בריאה יותר וחזקה יותר ואף מחוללת תחרות.
אם זה לא הספיק הרי שהחברה שמנהל אותה יורם נוה ביד רמה, השלימה יישום של תוכנית פרישה מרצון והתמודדה עם השלכות המלחמה, מלחמת 'חרבות ברזל' וזה מציב אותה בנקודה מעניינת מאוד לקראת שנת 2024.
 
בחברה אגב, אומרים היום שהשנה, כלומר ב-2024 היא תתחיל ליהנות מהפירות של רכישת חברת כרטיסי האשראי MAX וזה אומר שאם הכל יילך כמו שצריך, כלל ביטוח תתחיל השנה ליישם את מדיניות חלוקת הדיווידנדים שאימצה במהלך השנה.
אם כן, הרווח של כלל ביטוח בשנת 2023 הסתכם בכ-305 מיליון שקל לאחר מס, לעומת הפסד של כ-237 מיליון שקל בשנת 2022. ברבעון ה-4 של השנה הרוויחה החברה כ-102 מיליון שקל, לעומת 12 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, וזאת על אף הפרשות בגין אירועים חד פעמיים הקשורים ישירות למלחמת "חרבות ברזל" ולתוכנית פרישת עובדים.
בנטרול אירועים חד פעמיים אלה הרווח ברבעון הרביעי עמד על כ-170 מיליון שקל, ומשקף תשואה שנתית על ההון של כ-8%. כאמור, בסוף מרץ 2023, השלימה כלל החזקות את רכישת חברת Max. בשנת 2023, הרוויחה Max כ-246 מיליוני שקל (בנטרול הוצאות מכירה חד פעמיות), והציגה תשואה מרשימה על ההון שלה של כ-14%.
פעילות Max אוחדה החל מהרבעון השני ובשל השפעות חשבונאיות שחלקן חד פעמיות בעת הרכישה, רווחיות Max עדיין לא באה לידי ביטוי משמעותי בדוחות הכספיים של הקבוצה לשנת 2023. בחברה אומרים כאמור כי, תוצאות Max צפויות להוות נדבך משמעותי בתוצאות הקבוצה כבר בשנה הבאה, לצד תוצאות הביטוח והסוכניות המציגות שיפור משמעותי כבר השנה.
הרווח בגין תחומי הביטוח והחיסכון לפני מס גדל כמעט פי שלושה, והסתכם בשנת 2023 בכ-517 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-181 מיליון שקל אשתקד. היקף הנכסים המנוהלים של החברה הגיע בסוף השנה לשיא חדש ועומד על כ-338 מיליארד שקל, לעומת סך נכסים של כ-295 מיליארד שקל בסוף שנת 2022, גידול של כ-15%.
ההון המיוחס לבעלי המניות של החברה בסוף השנה, הסתכם בכ-8.5 מיליארד שקל, זאת לעומת כ-8 מיליארד שקל בסוף 2022, גידול של כ-7%. יחס כושר הפירעון של כלל ביטוח, ללא הוראות הפריסה, עומד על כ-109% לאמצע 2023, ובהתחשב בהוראות הפריסה עומד על 167%.
במהלך שנת 2023, אישר דירקטוריון כלל ביטוח לראשונה מדיניות חלוקת דיבידנד בשיעור של 30%-50% מהרווח הכולל של כלל ביטוח, בהתאם לעמידה ביעד הון מינימאלי, בכפוף ליחס כושר פירעון בשיעור של 110% לאחר החלוקה, וללא התחשבות בהוראות הפריסה.
יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח אמר עם פרסום הדוחות של החברה כי: "שנת 2023 מהווה שנת מפתח ביישום האסטרטגיה של הקבוצה, בה עברנו מחברת ביטוח מסורתית עם הטיה משמעותית למוצרי חיסכון ארוך טווח וסיעוד ישנים, לקבוצת החזקות פיננסית עם גיוון מקורות הכנסה ורווח.
"במסגרת אסטרטגיה זו, השלימה הקבוצה את רכישת חברת כרטיסי האשראי Max, רכישה זו אמורה להוסיף נדבך חשוב לרווחיות הקבוצה, תוך כדי גיוון מקורות ההכנסה. פני קבוצת כלל החזקות משתנים ופעילות כרטיסי האשראי הופכת להיות רגל משמעותית בקבוצה לצד פעילות הביטוח והסוכנויות.
"ברמה הלאומית, שנת 2023 הייתה מהשנים הקשות ביותר שידעה מדינת ישראל מאז הקמתה. גם בקרב עובדינו וסוכנינו, ישנם בני משפחה שנרצחו ונהרגו בשבת השחורה ובמלחמה, ובני משפחה שעדיין חטופים בעזה וטרם שבו הביתה. ליבנו איתם ועם כל עם ישראל.
"מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", נרתמנו בשורת פעולות נרחבת למען המאמץ הלאומי ולחיזוק הרוח הישראלית. הקמנו קרן תמיכה לסיוע למבוטחים בגין נזקי מלחמה ביטוחיים שאין להם מענה, בסך של 10 מיליון ₪, הגדלנו את תקציב התרומות ותמכנו בעמותות וארגונים משמעותיים הפועלים למען מפונים, חיילי צה"ל, משטרה, כוחות הביטחון ובתי החולים. אנו רואים בכך חלק ממחויבותנו הבסיסית כחברה מוסדית מובילה במדינת ישראל".
חיים סאמט, יו"ר כלל החזקות עסקי ביטוח: "אנחנו מסכמים את שנת 2023, בה השלמנו עסקה פורצת דרך במשק הישראלי, המחזקת את הקבוצה בנדבך כלכלי חשוב נוסף, לצד פעילות הביטוח, ומהווה מנוע צמיחה נוסף לקבוצת כלל. השפעתה של חברת Max תבוא לידי ביטוי במלואה בשנת 2024. אני מבקש להודות לדירקטוריון כלל החזקות ולמנכ"ל החברה יורם נוה, על אומץ ניהולי, ראייה למרחקים ועמידה נחושה במטרה להצעיד את החברה קדימה.
"מדינת ישראל מתמודדת זה החודש השישי עם מציאות מלחמה מורכבת וכואבת מאוד, שבה מעורבת החברה הישראלית במיטבה. בתקופה קשה זו, כלל תומכת ומתגייסת עבור כוחות הביטחון והחברה האזרחית – בתרומות, התנדבויות ושיתופי פעולה ייחודיים. אנו רואים עצמינו אחראים ומחויבים כלפי כל מחזיקי העניין שלנו, גם בעתות חירום ומלחמה כמו בזמן שגרה.ליבנו עם החטופים, משפחותיהם וחיילי צה"ל. ניחומים למשפחות החללים והנרצחים, והחלמה מהירה לפצועים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה