השוק

הפועלים ודיסקונט קיבלו אור ירוק: זו החלטת שר האוצר סמוטריץ'

ברגע האחרון, הבנקים הישראליים צפויים להמשיך לספק שירותי העברת כספים לבנקים ברשות הפלסטינית, במטרה למנוע מהם לקרוס. שר האוצר סירב בתחילה להאריך את השיפוי, מה שהיה חושף אותם לחקירות פליליות ותביעות אזרחיות. להתרסקות של הבנקים ברשות השלכות מדיניות וביטחוניות, ולכן השב"כ ומל"ל התערבו בסוגיה
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ (צילום shutterstock, דובר צהל, פלאש 90/ חיים גולדבאג)
ברגע האחרון משרד האוצר האריך הבוקר (שישי) את השיפוי לבנקים פועלים ודיסקונט על פעילותם מול הבנקים של הרשות הפלסטינית. המשמעות היא שהבנקים הישראליים צפויים להמשיך לספק שירותי העברת כספים לבנקים ברשות (שירותי קורוספונדציה). מדובר בשירות קריטי, שבלעדיו היו עלולים הבנקים ברשות לקרוס.
בתחילה שר האוצר בצלאל סמוטריץ' סירב להאריך את השיפוי שנותנת המדינה לבנקים הישראלים מפני סיכון בנושאי הלבנות הון. אלא שהשיפוי מסתיים בסוף החודש, והבנקים הישראליים התכוונו להפסיק לספק את השירות לבנקים ברשות ללא שיפוי חדש, שכן פעילות זו חושפת אותם לחקירות פליליות ותביעות אזרחיות.
 
על פי הדיווח בכלכליסט, הסיבה לכך היא שהבנקים ברשות הפלסטינית לא עומדים בסטנדרטים המחמירים של כללי איסור הלבנת ההון. החשש היה שבהיעדר השיפוי יחל כדור שלג שיסתיים בהתמוטטות הבנקים ברשות הפלסטינית, ויהיו לכך השלכות מדיניות וביטחוניות. גם השב"כ והמל"ל התערבו בסוגיה, ובסופו של דבר השיפוי הוארך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה