השוק

דירוג מניות הביטוח: זו החברה עם התשואה הגבוהה ביותר

דירוג מניות חברות הביטוח יכול ללמד את האתגרים שעומדים כעת מול התעשייה שעוברת שינויים רבים; כמעט כל חברות הביטוח, בטח הגדולות, פרסמו את התוכניות האסטרטגיות שלהן לשנים הבאות וזה כבר מעניין
ניצן כהן | 
מניות (צילום אילוסטרציה AI)
חברות הביטוח פרסמו בחודש מרץ את הדוחות הכספיים שלהם ואלה סיפקו הרבה יותר מהצצה לתוכניות האסטרטגיות שלהן. השורה התחתונה היא שכל חברות הביטוח הגדולות נהנו מכמה פירות של מהלכים אסרטגיים שהחלו בהם בשנה שעברה ונסביר.
חברות הביטוח סבלו בשנים האחרונות מתמחור לא טוב של פוליסות הביטוח הכלליות. לצורך העניין נושא ביטוחי הרכב תומחר במחירים לא ריאליים עבור חברות הביטוח הן בשל מכת הגניבות שיש בישראל, הן בשל ריבוי התאונות וכן הלאה.
 
המהלך המתבקש מבחינת חברות הביטוח היה להעלות את מחירי הפוליסות ולהקשיח את נושא הטיפול בתביעות של לקוחות ושני המהלכים האלה עשו את העבודה וכל חברות הביטוח הגדולות הראו שיפור ברווחיות מהפוליסות. נתון מעניין נוסף הוא העליות בשוק ההון כמו גם שוק העבודה ההדוק וזה אומר שהיקף הנכסים המנוהלים בחברות (בעיקר קרנות פנסיה, קופות גמל וקרנות השתלמות) הניבו רווחים נאים וכך גם חשבונות הנוסטרו.
שתי חברות מעניינות אלה כלל ביטוח ומגדל. במגדל שהייתה חברה מדוכאת בשנים האחרונות יש כבר מנכ"ל חדש (רונן אגסי) שגיבש תוכנית אסטרטגית והוא מוציא אותה לפועל. אגסי נהנה ממוניטין טוב בשוק ההון ומכאן גם האמון הרב שהמשקיעים רוכשים ליכולת שלו ליישם את התוכנית.
כלל ביטוח נמצאת כעת בשלב פירעון השטרות שלה וכבר עכשיו מתחילים לראות את הפירות של רכישת חברת כרטיסי האשראי MAX וכל משקיע יכול לתמחר באופן טווב יותר את הציפיות שלו מהרכישה וכמובן מהמוניטין של יורם נוה וחיים סמט שהובילו את התוכנית האסטרטגית הזו. כלל ביטוח, אגב, מתקרבת מהר לעולם הדיווידנדים וזה משמעותי בחברות הביטוח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה