השוק

דייב לובצקי: "ה-AI זה אבי אבות הבועה - מבקשים שווי של פי 4"

מנכ"ל בית ההשקעות IBI אמר היום בקול רם את כל מה שמנהל השקעות בכיר חושש ממנו והוא שהתמחורים של מוצרים הקשורים בעולמות ה-AI גבוהים מידי ביחס לבשלות של המוצר
ניצן כהן |  2
דייב לובצקי IBI (צילום יחצ/ אילן בשור, shutterstock)
דייב לובצקי, מנכ"ל בית ההשקעות IBI שאוחזת בפעילות השקעתית מעניינת בתחומי הטק וכמובן בתחומי ה-AI אמר היום בכנס שעסק בנושאי שוק ההון באילת, את מה שכל מנהל השקעות בכיר אומר בשקט והאמירות האלה משקפות את התחושה הכוללת לפיה התימחורים של מוצרים בתחום ה-AI גבוהים מידי ביחס לבשלות שלהם וזה מייצר אתגרים לעולם ניהול הכסף, קרי לעולם שמזרים את ההשקעות במונחי כסף לתעשייה הזו.
בשאלה על איך מנהלים כסף בסביבת ריבית גבוהה, הוא אמר "החיים יותר קלים בסביבה הזו, אנחנו בשוק של אלטרנטיבות. לדעתי תופעת ה- AI זה אבי אבות הבועה, כל חברה רוצה שווי של פי 4 על כל מוצר של AI כי זה מה שהחתם שלהם אמר להם.
 
"יש הרבה פחות אשראי היום בשוק והיום זה שוק של מלווים. לכן אחרי הרבה שנים שרדפנו אחרי מניות, היום גם עם תיק של 50% מניות אפשר לייצר תשואה לאורך זמן".
כדי להבין טוב יותר את דבריו של לובצקי צריך לעבור לתשובה שלו על השאלה הבסיסית והיא מה ההבדל בניהול של כסף ציבורי לפרטי הוא אמר כ"יש פה תרבות שמודדת מרתון כל מאה מטר. השוק הוא מאוד תחרותי וכל שנה יש גוף מאוד גדול שמגייס ושנה אחרי זה הוא מפשל.. ופה נעוץ ההבדל - לקוח פרטי רואה מה שמתי לו בתיק ברמת הנייר והנכס ואם משהו לא עבד- אז בוחנים ומשנים.
"גופים מוסדיים רואים רק תשואה – The Winner takes it all. בסוף צריך לדעת לשחק ולא להיקלע לשליש התחתון של טבלת התשואות, כי אז המשקיעים קמים והולכים למנצח של השנה. צריך לדעת לנהל את הסיכונים ולדעת לא להפוך תקלה של שנה לאסון פרמננטי. אחרת גוף יימצא את עצמו עם עמיתים שבשנה הכי רעה הוציאו את הכסף מהקופה והלכו למתחרים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ווואאא איזה נביא
    אביבה 04/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא גרור איזה כוחות נבואיים קיבלת אבל מזל שאני לא מנהל את הכסף שלי אצלכם
    סגור
  • 1.
    בתי השקעות
    אלכס 04/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם לובצקי עצמו נבחר לתפקידו על ביצועים. שקפיטליסט לא רואה ממטר . רק את עצמו. כך נראה תימרון יחצני מתפטל. זה נכון בכל מקום, גם בטבע החייתי של האדם.
    סגור