השוק

הדולר יורד ב-0.9% נסחר סביב רמת ה-3.7 שקל

אחרי התחזקות משמעותית בימים האחרונים נחלש היום הדולר אבל מתבסס סביב רמת ה-3.7 שקל; ההיחלשות של הדולר הבוקר מיוחסת בשוק המט"ח לציטוטים בעיתונות האמריקאית לפיה הבית הלבן לא מתכוון לפעול נגד ישראל למרות התקרית בעזה
ניצן כהן | 
אילוסטרציה (צילום vecteezy)
המסחר בשוק המט"ח מתנהל הבוקר כך שהדולר יורד ב-0.9% לרמה נמוכה מעט מה-3.7 שקל. הדולר נזכיר התחזק בשיעור ניכר בימים האחרונים וכל את בשל החשש מפני הסתבכות במלחמה והתערערות היחסים של ממשלת נתניהו עם הבית הלבן.
צריך לזכור שהמסחר במט"ח תנודתי מאוד בימים האחרונים ובעולם נורמלי היינו מנסים לנתח את פערי הריביות, האינפלציה וכן הלאה וזו באמת תמונת המצב כשבעולם מנתחים את השינויים בשערי החליפין אבל בישראל המצב הוא שונה לגמרי ותמונת המסחר במט"ח היא שיקוף של "איך רואים בשוק את ההתפתחות במלחמה".
 
כך או אחרת, הנחת העבודה היא שלא ההתנהלות הכלכלית של הממשלה בנק ישראל יתקשה מאוד להוריד את הריבית בישיבה הקרובה וכך גם הפדרל ריזרב וזה אומר שהמשקיעים שתימחרו הורדת ריבית בישראל, באופן כמעט ודאי, מתחילים לצמצם חשיפה כזו.
נזכיר עוד כי באופן עקרוני חלק מהתנהלות המדדים המובילים בניו יורק מיוחסים למימוש רווחים של הרבעון הראשון וחיפוש אחרי אלטרנטיבות מקומיות וזה אומר שהמשקיעים המוסדיים הישראלים מתקננים ולו במעט את האלוקציה שהביא לצמצום משמעותי של התיק בישראל והגדלת החלק האמריקאי בו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה