השוק

בלאקרוק מהמרת: מי המדינה במזה"ת בה יושקעו מיליארדים?

בית ההשקעות סימן את סעודיה כמדינה בה כדאי להשקיע באופן נרחב, וזאת על רקע הרצון הסעודי להתרחב לאפיקים חדשים ולא להסתמך רק על תעשיית הנפט המשגשגת שלה. עם זאת, משקיעים רבים בעולם מאמינים כי על ערב הסעודית לעבור תהליך של מודרניזציה על רקע השלטון המלכוני שלה
מערכת ice |  2
בית השקעות בלקרוק (צילום shutterstock)
בשנים האחרונות סעודיה משקיעה מיליארדים בפרויקטים עצומים, וזאת בין היתר במטרה להתנתק מהתלות בנפט ולגוון את הכלכלה. מי שמנסה "לעלות על הגל" הוא בית השקעות האמריקני בלאקרוק, אשר מגדיל את ההשקעות שלו במדינה משמעותית. גם מנכ"ל חברת הנפט הסעודית אראמקו, אמין חסן עלי נאצר, הצטרף לדירקטוריון של בית ההשקעות בשנה שעברה.
כפי שפורסם בבלומברג, חשוב לציין כי בעולם המערבי השקעות בסעודיה לא תמיד נתפסות בעין יפה, שכן מדובר במדינה עם משטר מלכוני שעדיין לא מאפשרת זכויות אדם מלאות לכלל תושביה. זאת בנוסף לעובדה שכלל האזור (המזרח התיכון) סובל מתנודתיות רבה ובעיות גיאו-פוליטיות. הבדבר לא מפריע לבית השקעות, אשר מאינה כי סעודיה טומנת בחובה יתרונות רבים. בקרן ההשקעות המרכזית של המדינה, PIF, יש 925 מיליארד דולר אשר זמינים להשקעות מיידיות.
 
סעודיה היא הכלכלה ה-17 בגודלה בעולם, והיא מחפשת שותפים שישקיעו בה. יורש העצר מוחמד בן סלמאן מנסה לקדם את הכלכלה הסעודית, אך הוא היה חשוד כמי שמעורב בכמה פרשיות מדאיגות. אחת מהן היא רציחתו של העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י, אשר עבד ב"וושינגטון פוסט" ונעלם לאחר שנכנס לקונסוליה הסעודית בטורקיה. מבלאקרוק טענו כי הרצח הוא אכן "מחריד", אך לא פסלו המשך שיתוף פעולה עם סעודיה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בלק רוק קובעת מה יהיה בעולם לא סעודייה
    ברוק ירוק 04/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סעודיה ממלא את חלקה במזרח התיכון ובלק רוק מפצה אותה על כך
    סגור
  • 1.
    BlackRock מנהלת לנו את החיים
    דניאל 04/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההשקעה החדשה שלהם היא כנראה סעודיה
    סגור