השוק

סלי מזון למבוגרים לקראת סגר מלא: איך זה יעבוד?

המדינה תממן חבילות מזון לאוכלוסיות בהסגר בעלות של 22 מיליון שקל לשבוע. מאילו מוצרים יורכבו חבילות המזון, איזה רשתות קמעונאות לוקחות חלק במהלך וכיצד תתבצע החלוקה?  
מערכת אייס | 
סחורה בסופרים (צילום Pexels)
פיקוד העורף העביר אתמול (ב') הנחיות לרשתות הקמעונאות לקראת סגר מלא ובפרט של אוכלוסיית מבוגרים בני 65 ומעלה. בתוך כך תעביר המדינה סכום של 22 מיליון שקל מדי שבוע לרשתות המזון, סכום אשר אמור להרכב סל בשווי 182 שקלים המיועד לאוכלוסייה של כ-120 אלף מבוגרים ונזקקים אשר לא יוכלו לצאת מהבית בשל הנחיות הסגר החדשות. 
הרשתות יכינו סלי מזון שבועיים שיכללו שימורי ירקות כגון אפונה ופטריות, שימורי פירות דוגמת רסק תפוחי עץ, שימורי דגים, בורגול, קוואקר, קוסקוס, שעועית ואפונה, חלב עמיד, דבש, סוכר, שמן, טחינה, תה, קפה, ביצים, נייר טואלט ועוד.
במסגרת התוכנית תחולק הארץ לחמישה במחוזות וכל רשת קמעונאית תהיה אחראית על מחוז אחר.  רמי לוי יהיה אחראי על אזור המרכז, רשת ויקטורי על גוש דן ואזור הצפון בין חיפה לעכו, שופרסל תפעיל את ירושלים והסביבה ויינות ביתן תהיה אמונה על הדרום.
במסגרת התוכנית יידרשו הקמעונאים להכין סלים לשלושת השבועות הקרובים בדגש על שינויי הרכב הסל המאתגרים בשבועות אלה – סל לפסח, סל לחול המועד וסל לאחרי החג. 
מי שיהיה אמון על החלוקה והשינוע הוא פיקוד העורף על ידי פרישת כ-1,000 חיילים מיחידות שונות. צוות חלוקה יכיל קצין וארבעה חיילים אשר יהיו אחראים על מקבץ דיור אחד. מקבץ דיור הוגדר למשל כבית אבות או  בית מגורים. נוסף על כך יסייעו הצוותים בחלוקה לשכונות שעלולות להימצא בסגר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה