השוק

רשתות הקמעונאות חזרו לעבוד, את העובדים השאירו בבית

סקר שערך הלמ"ס מצא כי למרות שהמשק חזר לפעילות, כשליש מעובדי ענף הקמעונאות נותרו בחל"ת. באיזה ענף שיעור העובדים המובטל הוא הגבוה ביותר ובאיזה ענף העובדים כמעט ולא נפגעו? 
שרון טל | 
קניון (צילום pixabay)
משבר הקורונה גרם לטלטלה במשק הישראלי. מאז, למרות שהמשק חזר לפעילות מסחרית חלקית, עסקים רבים משאירים את העובדים בחל"ת, האחרים מקצצים שעות פעילות או שכר.
מסקר בזק שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפני כשבוע ובחן את מצב העסקים בישראל, עולה כי החזרת המשק לפעילות בחודש מאי הובילה לירידה בשיעור העובדים שבחל"ת, מ-27% באפריל ל-18% במאי.
הסקר, שבחן את מצב התעסוקה ואופי התעסוקה בענפי ההייטק, התעשייה המסורתית והמעורבת, הבינוי, המסחר הקמעונאי, השירותים הפיננסים ושירותי הביטוח, מצא כי למרות שהמשק חזר לשגרה יחסית והקניונים נפתחו, כשליש (33%) מעובדי ענפי המסחר הקמעונאי נותרו בחל"ת. שיעור זה הוא הגבוה מבין ענפי הכלכלה, כאשר השיעור הנמוך ביותר נרשם בענפי הפיננסים והביטוח, שם רק כ-5.2% מהעובדים נותרו בחל"ת. בענף ההייטק גם נרשם שיעור נמוך של 7% בלבד מהעובדים שבחל"ת.
מהסקר עוד עולה כי בעוד שענפי ההייטק והביטוח ממשיכים לקיים פעילות באמצעות עבודה מהבית, בתחומים אחרים כמו קמעונאות ובינוי הדבר אינו מתאפשר. כך, כ-42% מהעובדים בהייטק עובדים מהבית וכ-27% העובדים בתחום הפיננסים, אולם רק כ-2% מענפי הקמעונאות והבינוי עובדים מהבית. 
מהסקר עוד עולה כי חלה פגיעה חמורה בשרידות העסקים, כאשר העסקים הקטנים צפויים להיות אלו שלא ישרדו לאורך זמן, אך הרשתות הגדולות צפויות לצלוח את התקופה. מהנתונים עולה כי כ-69% מהעסקים דיווחו כי לא ישרדו מעבר לשלושה חודשים תחת ההגבלות הנוכחיות. בענף הבינוי מדובר על שיעור שרידות דומה – 64%, ובענף הפיננסים 11%.
עם הפגיעה בתזרים, עסקים קיצצו בשכר העובדים
בסקר נשאלו העסקים האם הפחיתו את השכר לעובדיהם באופן יזום כתוצאה מהנגיף. כ-60% מהעסקים קיצצו עד רבע (25%) משכר העובדים, ובכ-8% מהעסקים קיצצו כשלושה רבעים (75%) משכר העובדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה