השוק

סלקום פרסמה דוחות: הפסד של 43 מיליון שקל ברבעון החולף

אבי גבאי סוגר את רבעון ראשון כמנכ"ל החברה עם העמקה בהפסד. נטישת לקוחות הסלולר נמשכה אך מצבת מנויי הטלוויזיה והאינטרנט גדלה, והפסדים בתיק ההשקעות עקב המשבר קיזזו את ההכפלה ברווח התפעולי
איתי פת-יה | 
אבי גבאי (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של אבי גבאי)
אבי גבאי סוגר את הרבעון הראשון שלו כמנכ"ל סלקום עם העמקה בהפסדי החברה. בדוחותיה שמתפרסמים היום (חמישי) לרבעון הפותח של 2020, חברת התקשורת מציגה ירידה בהכנסות לצד עלייה ברווח התפעולי, וצמיחה במנויי סלקום TV ושירותי האינטרנט, מול המשך מגמת הנטישה של לקוחות הסלולר, שהואטה מעט.
רק בתחילת החודש סלקום פרסמה אזהרת רווח, שצפתה הפסד של 42-46 מיליון שקל ברבעון החולף ואכן הנתון הסופי נפל בטווח – החברה הפסידה 43 מיליון שקל, צניחה של 169% מהפסד בגובה 16 מיליון שקל בתקופה המקבילה. מבחינת ההכנסות, אלה הסתכמו ב-892 מיליון שקל, ירידה בשיעור 3.9% מההכנסות של 928 מיליון שקל בתחילת השנה שעברה.
לעומת זאת, הרווח התפעולי דווקא הכפיל את עצמו והגיע ל-18 מיליון שקל, זאת בהשוואה ל-9 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019. אולם, הצמיחה התקזזה עם גידול גבוה עוד יותר בהוצאות המימון, שטיפסו ל-64 מיליון שקל, 137% יותר לעומת הרבעון הפותח אשתקד. הסיבה היא חשיפה של תיק ההשקעות של סלקום לשוק ההון, והפסדים שנגרמו בו בשל משבר הקורונה.
ההכנסה החודשית הממוצעת ממנויי שירותי הסלולר, עלתה ב-1.9% ל-48.1 שקל, בהשוואה ל-47.2 שקל ברבעון המקביל. אולם ההכנסות ממגזר הסלולר ירדו ב-1.8%, והסתכמו ב-552 מיליון שקל, לעומת 562 מיליון שקל בתחילת 2019. אחד הגורמים לכך הוא ירידה של 41.3% בהכנסות ממכירת ציוד קצה ללקוחות. כמו כן, מצבת לקוחות הסלולר ירדה ב-3.7% (מצטרפים חדשים בקיזוז נטישות) והסתכמה ב-2.74 מיליון מנויים. יש לציין ששיעור הירידה הואטה מ-11% ברבעון הפותח לפני שנה, ל-8.8% ברבעון החולף – כלומר שיפור של 20%.
בגזרת מנויי סלקום TV ושירותי האינטרנט, אלה צמחו ב-8.4% ו-0.4% והגיעו ל-246 אלף מנויים ו-279 אלף מנויים, בהתאמה. אולם, ההכנסות משני השירותים, לצד שירותי הטלפון הקווי רשמו ירידה של 6.8% והצטברו בסוף הרבעון ל-381 מיליון שקל, לעומת 409 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
קראו עוד ב-ice
במהלך הרבעון שהסתיים זה עתה החברה שינתה את שיטת ספירת לקוחות סלקום TV, כך שמשתמשי אפליקציית Cellcom TV Light נספרים כעת רק אחרי שעשו שימוש פעיל באפליקציה (כלומר לא די בכך שתהיה מותקנת). שינוי זה הביא לגריעה של 14 אלף מנויים, לעומת הרבעון הקודם בסוף 2019.

צמצום בהשקעות ובתשלומים לספקים של ציוד קצה הביאו לגידול בתזרים המזומנים הפנוי, שעמד על 57 מיליון שקל בסוף הרבעון החולף – 24% יותר בהשוואה לרבעון הפותח לפני שנה. מנגד נרדמה ירידה של 21% בתזרים המזומנים נטו מפעילות שותפת, כשזו הסתכמה ב-240 מיליון שקל.
בסוף הרבעון החולף היו בקופה של סלקום יתרת מזומנים ושווי מזומנים בסך 1.2 מיליארד שקל, והחוב נטו של החברה הצטמצם ב-16.2% ל-1.9 מיליארד שקל, לעומת 2.27 מיליארד שקל בתקופה המקבילה. זה עתה השלימה סלקום גיוס חוב בגובה 200 מיליון שקל.
מנכ"ל סלקום אבי גבאי אמר בהתייחס לדוחות: "ברבעון הראשון שמנו מאחורינו את המשבר ביחסים עם נציגות העובדים מה שאפשר לנו לבצע צעדים שישפרו את השירות שלנו ללקוחות, את המצוינות התפעולית ולבצע במהירות צעדים שיקזזו חלק מנזקי משבר הקורונה. בנוסף, חתמנו על הסכם הבנות מחייב לרכישת גולן טלקום ואנחנו פועלים במרץ להשגת האישורים הרגולטורים הנדרשים. אני מאמין שהצעדים האקטיביים שאנו נוקטים יאפשרו לחברה להתמודד עם משבר הקורונה ולהיכנס לשנת 2021 חברה ממוקדת וטובה יותר".
שלומי פרילינג, מנהל הכספים הראשי, שהודיע אתמול על עזיבתו את סלקום ומעבר ל"פז", אמר: "הרבעון הראשון של שנת 2020 התאפיין בהמשך התחרות העזה במגזר הסלולר ומנגד המשך צמיחה במגזר הנייח.  תוצאות הרבעון הושפעו באופן חלקי ממשבר הקורונה, אנו צופים השפעה גדולה יותר ברבעון השני וכי המשבר ימשיך להשפיע לרעה על תוצאות החברה לאורך כל השנה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה