השוק

ספוט הישראלית נמכרת לנטאפ בעסקה בגובה 450 מיליון דולר

אקזיט ישראלי נוסף השבוע: חמש שנים אחרי שנוסדה, ה"זאפ" של שרתי האחסון בענן  הודיעה כי חתמה על עסקה מול נטאפ האמריקאית, שכבר רכשה לא מעט חברות מקומיות. עד כה גייסה ספוט 52 מיליון דולר
איתי פת-יה | 
חוות שרתים (צילום pexels)
אקזיט ישראלי נוסף השבוע: ספוט תימכר לנטאפ האמריקאית תמורת 450 מיליון דולר. אתמול (ד') בלילה, דיווחה ספוט על חתימת העסקה בין השתיים.
ספוט (Spot), שבעבר נקראה ספוטאינסט, היא מעין "זאפ" של חברות השרתים, ומאתרת עבור לקוחותיה שטחי אחסון עודפים בשירותי ענן דוגמת אלה של מיקרוסופט, אמזון, גוגל ואחרות. שטחים עודפים אלה נמכרים בהנחה, וספוט מציגה את העסקה המשתלמת ביותר. כמו כן, החברה מבצעת ניטור שוטף של מחירי האחסון, וכך יודעת בזמן אמת להציע אלטרנטיבות זולות יותר במידה וספקיות השרתים מעלות את מחיריהם.
יתר על כן בספוט מתריעים ללקוחותיהם במידה והספקיות צפויות לנתקן ולהקצות את שטחי האחסון עבור לקוח שרכש את שטח האחסון במחיר מלא, שכן השטחים שנמכרים בהנחה אינם כוללים התחייבות. בהתאם לכך ספוט מקשרת את הלקוחות עם ספק אחר, וכך עבודתם השוטפת לא נפגעת. לצד זאת, ספוט מאחדת עבור לקוחות המשתמשים בשטחי אחסון של כמה חברות במקביל, את כל המידע תחת ממשק אחד.
 
קראו עוד ב-ice
את ספוט ייסדו ב-2015 עמירם שחר, אהרון טויזר לירן פולק. עד כה גייסה ספוט 52 מיליון דולר ב-4 סבבי גיוס שונים. על המשקיעים בחברה נמנות הקרנות אינטל קפיטל, ורטקס ישראל, היילנד קפיטל ולידרס. כ-200 עובדים מועסקים בספוט, חצי מהם בישראל, ובין לקוחותיה נמצאות סמסונג, סוני ויוניליבר.

הרוכשת האמריקאית נטאפ (NetApp), מחזיקה בשווי שוק של 10 מיליארד דולר ומספקת שירותים לניהול מידע בענן. החברה מעסיקה למעלה מ-10,000 עובדים בעולם, כמאה מהם בישראל. רכישות קודמות של חברות ישראליות שביצעה כוללות את אונארו, דקרו וטופיו. ב-2017 רכשה את החברה פלקסיסטור עבור 20 מיליון דולר לערך, וב-2019 קנתה את הסטראט-אפ קוגנינו בתמורה ל-70 מיליון דולר על פי הערכות.
האקזיט של ספוט מצטרף לעסקה נוספת שפורסמה השבוע, במסגרתה תימכר אופטימל פלוס של דן גלוטר וניר ארז לתאגיד נשיונל אינסטרומנטס (NI) עבור 365 מיליון דולר. רק לפני חודש ארז היה חתום על אקזיט אחר – מכירת Moovit  לאינטל בתמורה למיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה